|
Post by luciano on Aug 22, 2006 0:30:09 GMT 1
Wie weet wat er in Nederland, zo al een moderne zelfverdediging wordt gegeven?
Ik weet dat er verschillende KM stromingen zijn, maar wat is er nog meer?
Wat is de achtergrond van die andere systemen?
Luciano
|
|
|
Post by danielsijtsma on Jul 6, 2007 19:46:06 GMT 1
Hallo Luciano. In een soort van MMA is er het Pronung Do...voor meer info kan je kijken op www.onmyway.nl/pronung_doOp 11 augustus is er een stage in Apeldoorn
|
|
Hein
New Member
|
Post by Hein on Jul 7, 2007 10:58:14 GMT 1
|
|
|
Post by soheppi2b on Oct 27, 2007 0:18:39 GMT 1
Hoi Luciano,
Kijk eens op Youtube onder 'Systema'! Russich voor 'het systeem'. Het heeft wel wat weg van Krav Maga. Er is vanalles over te downloaden. Volgens mij is er maar 1 school in Nederland dit hierin les geeft. Amersfoort als ik me niet vergis.
Petro.
|
|
Robv
New Member
|
Post by Robv on Mar 12, 2009 14:24:05 GMT 1
Ik heb eens wat bekeken over Systema, ziet er erg effectief uit! het viel me wel op dat ze erg veel gebruik maken van drukpunten in het lichaam. Super effectief maar erg moeilijk. Een halve centimeter ernaast en het effect is 0! Heeft wel iets weg van DIM MAK, voor wie het iets zegt.
|
|
|
Post by archer on Sept 6, 2011 7:02:54 GMT 1
Hai, Wing Tsun. Met betrekking tot een spelling van "Tsun" .. Neem er eentje Uiteraard bekend geworden door de plaatselijke superheld Bruce. WT komt 'vreemd' over op veel mensen door hun uitgesproken mening over de manier waarop zelfverdediging geinterpreteerd moet worden. Kernwoorden: 70% directe stoten of ellebogen (zg. chainpunch), slechts 8 bewegingen, het KISS principe. Keep It Simple and Stupid. Liefst geen ne-waza.
|
|
|
Post by Paul on Dec 13, 2011 2:26:09 GMT 1
Ik kan instinctive systems aanraden, www.instinctivesystems.nlZe werken alleen met cursussen, en ze geven er slechts een paar per jaar voor burgers, helaas... Maar ik kan je uit ervaring vertellen dat, als er meer mensen bij jou in de buurt interesse hebben in zoiets, ze best bereid zijn te reizen en een cursus bij jou te starten Een filmpje ter illustratie misschien: www.youtube.com/watch?v=kfCuH6RgDRk&feature=youtu.be
|
|
dl
New Member
|
Post by dl on May 10, 2016 8:33:35 GMT 1
Wellicht dat DNA fight science van Defence Lab wat voor jou is. Defence Lab is werelds snels opkomende zelfverdediging- en fitnessorganisatie en sinds maart gestart in Nederland. DNA Fight Science is het resultaat van meer dan 20 jaar ervaring, duizenden uren training, talloze ervaringen in de echte wereld, oftewel gevechten, en de garantie dat, wat er ook gebeurt, we altijd de volgende vraag zullen stellen en OPLOSSEN ….. Werkt het écht? DNA Fight Science is NIET zomaar een “zelfverdedigingssysteem”. Dit is het meest complete, in gevecht geteste, door experts geëvalueerde VECHT-systeem dat ooit is ontwikkeld om JOU te helpen bij je reis naar de ontdekking van JOUW potentieel. meer informatie kan je vinden op www.defencelab.nl
|
|
|
Post by Tiga on Jun 7, 2016 8:59:16 GMT 1
De indonesische vechtkunst Bukti Negara is een silat/pukulan stijl die alleen gericht is op zelfverdediging. Geen sierloopjes, geen meditatieoefeningen, louter het trainen van effectieve zelfverdediging. Ipv. verdedigend te werk te gaan, kiezen we direct de tegenaanval. Oftewel aanval met aanval beantwoorden. Dus, geen weringen, geen counteren vanuit een dekking. In plaats van stukken te gebruiken van diverse andere vechtsporten, wat tegenwoordig populair is, gebruiken we alleen kennis uit het systeem. Specifieke stoottechnieken en trappen, proberen het hele lichaam te gebruiken ipv alleen stootkracht uit de armen/schouders. En slim gebruik van voetenwerk om je te kunnen verdedigen tegen meerdere tegenstanders. www.pdtbuktinegara.com
|
|