trialpha
New Member
Awareness is key
|
Post by trialpha on May 4, 2010 13:54:36 GMT 1
Waarom ben jij in hemelsnaam begonnen aan krav maga of een ander systeem voor zelfverdediging? Voel je je niet veilig op straat ? of is het toch ontspanning? Heb je al het idee dat je er in de praktijk wat mee kunt zelf? Waarom denk je dat? En uiteraard, hoe lang doe je het al? Ik ben redelijk ongemerkt erin gestroomd gedurende mijn 27 jaar vechtsporten. Mijn leraar was een hardcore Marinier, die me heel veel harde lessen bezorgde. Nu geef ik zelf les omdat ik om me heen zie dat er heel veel BullSh*t wordt verkocht als zijnde 'zelfverdediging' - wat eigenlijk gewoon Martial Arts/Vechtsport in spijkerbroek is.
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on May 4, 2010 22:23:35 GMT 1
Ik heb nooit gereageerd in dit topic zie ik wel, maar voor mij: Ik heb altijd de indruk gehad (of het realistisch is / is geweest is minder belangrijk ) dat ik mezelf redelijk goed zou kunnen verdedigen tegen een of twee ongewapende aanvallers. Maar ik ben me er altijd van bewust geweest dat ik tekort zou komen bij gewapende aanvallen of aanvallen tegen derden. Ik ben toen een keer Krav Maga tegen gekomen en wat mij vooral beviel was dat het gericht was op verdedigingen tegen aanvallers met en zonder wapens, meerdere aanvallers tegelijkertijd, beschermen van derden, en het feit dat de technieken gekozen zijn vanwege hun eenvoud zodat je dus geen jaren getraind hoeft te hebben, of in een goede fysieke conditie te zijn om de technieken te kunnen gebruiken. Dan komt heel het riedeltje er omheen er nog bij (trainen onder stress, rollenspellen, etc) en dat zorgde ervoor dat Krav Maga voor mij heel interessant werd. Helaas was er in die tijd niks in de buurt te vinden waar ze Krav Maga lessen gaven, dus ben ik maar gewoon verder gegaan met mijn andere sporten. Toen ik op een gegeven moment een foldertje in huis kreeg dat er KM lessen gegeven zouden gaan worden in Tilburg, heb ik de kans meteen aangegrepen om een afspraak te maken voor een proefles. Ik ging er eigenlijk naar toe met het idee dat er vrij veel haantjes gedrag zou zijn en onderlinge aggressie, maar dat was mij 300% meegevallen, dus heb ik me meteen ingeschreven. Mijn vooroordeel dat ik had van Krav Maga was voornamelijk gevormd door de tijd dat ik wel eens was gaan kijken bij lokale kick / thai box scholen en dat ik daar voornamelijk van die aggressieve mannetjes tegen kwam die zichzelf altijd moesten bewijzen ten koste van anderen. Dat was voor mij niet de juiste sfeer en heeft er eigenlijk ook voor gezorgd dat ik nooit eerder ben begonnen aan dit soort hobbies (krav maga is geen sport ), want ik heb er nu heel erg veel plezier in. Ik probeer nu Krav Maga, Braziliaans Jiu Jitsu en Krachtsport te combineren en kom in totaal rond de 9 uur sporten per week uit... Ja, dit bevalt me goed zo
|
|
|
waarom?
May 19, 2019 15:55:30 GMT 1
Post by icuweododcus on May 19, 2019 15:55:30 GMT 1
|
|
|
waarom?
May 19, 2019 17:28:34 GMT 1
Post by eafitewutp on May 19, 2019 17:28:34 GMT 1