|
waarom?
Jun 15, 2006 19:43:47 GMT 1
Post by gimgamgommetje on Jun 15, 2006 19:43:47 GMT 1
Waarom ben jij in hemelsnaam begonnen aan krav maga of een ander systeem voor zelfverdediging?
Voel je je niet veilig op straat ? of is het toch ontspanning? Heb je al het idee dat je er in de praktijk wat mee kunt zelf? Waarom denk je dat? En uiteraard, hoe lang doe je het al?
|
|
|
waarom?
Jun 16, 2006 16:37:49 GMT 1
Post by ludwig on Jun 16, 2006 16:37:49 GMT 1
Ik denk dat het een beetje van allemaal is.
Ik doe het nu ongeveer een jaar en ik denk dat het zeer zeker gaat werken in de praktijk. Ik heb in verleden al aardig wat dingen gedaan waaronder 7 jaar het Amerindo Self-Defense System. En als ik Krav Maga en Amerindo vergelijk dan is Krav maga 10 malen simpeler om uit te voeren onder druk dan Amerindo.
Ook vind ik dat de traditionele leerweg van de wat traditionelere systemen je niet snel genoeg voorbereiden op een echt gevecht op straat.
|
|
sven
New Member
|
waarom?
Jun 19, 2006 12:01:53 GMT 1
Post by sven on Jun 19, 2006 12:01:53 GMT 1
Na een aantal jaren karakte en boksen, wat ik door belessure gevoeligheid niet meer kon doen, ben ik opzoek gegaan naar iets anders. Na 2 maanden jujutsie bekeken te hebben ben ik toch over gestapt naar Krav Maga. Doe dit nu een paar maanden en dit bevalt me heel goed, meer realistischer en effectiever dan jujutsie (niet negatief bedoeld). Ik doe het niet omdat ik bang ben op straat of waar dan ook. Dit is meer als ontspanning. Ik hoop KVhet ook nooit in de praktijk te hoeven gebruiken maar mocht het ooit zover komen dan hoop ik dat ik er iets aan heb. De wereld is al gek genoeg.
PS ik train bij Lex in Oisterwijk
|
|
|
waarom?
Jul 26, 2006 17:43:43 GMT 1
Post by jeffrey on Jul 26, 2006 17:43:43 GMT 1
Nou ik studeer nu al 2 jaar krijgskunsten. Systema, taijutsu, bar knuckle fighting, mesvechten,japans zwaardvechten, schermen, europees zwaardvechten,stokvechten(kort en lang), europees boksen, hongaars worstelen..en nog wel wat dingen.
Wat ik merk is dat de beste manier is, is om je tegenstander in de val te lokken. In plaats van het gevecht aan te gaan. Want zodra hij een gevecht niet verwacht,krijgt hij iets anders dan hij verwachtte, en wordt hij overrompeld. Wat heel belangrijk is: Blijf ademen, ten ALLE tijden. Liefst snel. Stop met ademen stopt de beweging. Blijf bewegen ne niet als een soort ringgevecht beetje tegenover hem. Loop om hem heen, dan moet hij zijn positie steeds aanpassen.
|
|
Hein
New Member
|
waarom?
Jun 14, 2007 17:11:27 GMT 1
Post by Hein on Jun 14, 2007 17:11:27 GMT 1
Als kind (lees straatschoffie) heel wat klappen gekregen. Ik was altijd de kleinste en de minste qua postuur (nu 39 jaar, 1,74m en 60kg, ben ik dat nog steeds) maar met een veel te grote mond. Mede hierdoor ben ik in 1980 aan Karate begonnen, dit bleek de ideale sport voor mij. Ik kon mijn negatieve energie (ik was destijds 12) kwijt en werd nog meer zelfverzekerd. Omdat in 1992 een neef van me een school in Shaolin Kempo begon besloot ik me bij hem aan te sluiten. Deze school bestaat nog steeds, en inmiddels geef ik er les aan kinderen. Hiermee leren we ze vooral respect, en voorkomen we dat ze in dezelfde sitiatie terecht komen als waar ik destijds in verkeerde. Ondertussen is Kempo mijn grote passie en uitlaatklep, ik ben er dagelijks mee bezig. Ook andere vechtsporten ga ik graag eens ervaren, het is goed om eens een andere visie te begrijpen.
|
|
dudge
New Member
|
Post by dudge on Jul 4, 2007 11:17:55 GMT 1
eigelijk meerdere redenen, maar de belangrijkste is toch om te leren hoe je jezelf verdedigd. ik doe nu ongeveer 1 maandje KM, en dat bevalt me zeer.
bijkomend voordeel is dat ik werk aan mijn conditie, kracht, reactievermogen, hand-oog / links-rechts coordinatie en evenwicht (gewoon stevig staan)
tja ik voel me nooit echt onveilig op straat, er is ook nog nooit wat gebeurd, maar er zijn van die dingen (zinloos geweld / overval enz.) die kunnen iedereen overkomen. ik ga in de toekomst bij defensie werken (NatRes) en ook dan komen de bovenstaande motiveringen weer in aanmerking.
|
|
bob
New Member
|
waarom?
Sept 11, 2007 21:30:15 GMT 1
Post by bob on Sept 11, 2007 21:30:15 GMT 1
Vandaag dan eindelijk mn eerste training gehad, en het is me goed bevallen. Ik ben nog aan het overwegen om lid te worden aangezien ik uit Waalwijk moet komen. Maar na de eerste training wil ik eigenlijk wel meer. Ik denk dat ik eerst nog wat losse lessen pak (als dit mogelijk is) en als het dan nog steeds goed bevalt ga ik zeker door.
|
|
|
waarom?
Apr 18, 2008 17:24:23 GMT 1
Post by shaggy on Apr 18, 2008 17:24:23 GMT 1
Ik zie dat het forum een beetje levenloos is, dus zal eens even een postje doen.
Ben Remco aka Shaggy uit Tilburg. Heb nooit iets met vechtsport oid van doen gehad. Ben sinds langere tijd op de hoogte van het bestaan van KM maar nooit bij stilgestaan om het zelf ooit te gaan doen.
Ben nooit actief geweest in sport, buiten ijshockey maar dat is inmiddels weer wat jaartjes geleden. Ben sinds iets meer dan een jaar aan het sukkelen met mijn gezondheid ( luchtweg problemen ) en was tot de conclusie gekomen dat ik echt iets moet gaan doen om mijn lichaam in wat betere conditie te krijgen en zo dus ook wat meer lucht. Na veel leeswerk en speurwerk op het net kwam ik hier terecht en zag het eea in elkaar vallen.
Het niet hoeven hebben van ervaring, training op nivo en kunnen spreken me erg aan omdat ik waarschijnlijk wat meer tijd nodig zal hebben om sommige dingen te doen ivm met de conditie.
Ik ben niet bang als ik over straat loop, maar ben me wel degelijk bewust van de huidige maatschapij. Als ik zie hoe effectief KM is, hoe relatief makkelijk het is om aan te leren lijkt me dit de uitkomst voor mij. En ik kan aan mijn gezondheid werken door beweging en training.
Ga binnenkort kijken voor het eerst, maar weet voor 99% zeker dat ik mezelf inschrijf. We zullen zien, alles is beter dan stilzitten.
|
|
|
waarom?
Apr 29, 2008 20:53:34 GMT 1
Post by shaggy on Apr 29, 2008 20:53:34 GMT 1
Nou, inmiddels eerste les achter de rug en meer dan geweldig bevallen. Leuke buitentraining, veel geleerd en zelfs voor mij zonder vechtsport achtergrond begrijpbaar en toepasbaar. Leuke les, leuke cursisten beste beslissing die ik in jaren heb genomen. Nu snap ik waarom men zo fanatiek is over deze school... Nou, de blauwe plekken laten helen, spierpijn vergeten en op naar de volgende les
|
|
|
Post by gimgamgommetje on May 3, 2008 21:50:03 GMT 1
Wow, bedankt voor de positieve comment Ik zie je graag weer dinsdag.. en nu lekker binnen nu het weer weer mooi wordt
|
|
|
Post by shaggy on May 4, 2008 10:35:14 GMT 1
Wow, bedankt voor de positieve comment Ik zie je graag weer dinsdag.. en nu lekker binnen nu het weer weer mooi wordt Haha, uiteraard.. Nu is het 25 graden buiten.... haha... Ga liever in de regen buiten staan te trainen hehe Maar heb der zin in. Nieuwe zaalschoenen gevonden, geen spierpijn meer dus we gaan er weer voor en zien wel waar m'n schip strand
|
|
|
Post by florisjan on Feb 21, 2009 0:06:59 GMT 1
Nou dat is even geleden dat hier iets is gepost zeg, dan ik maar. Ik ben KV gaan doen om nog realistischere training te krijgen. Doe al een aantal jaartjes thaiboksen maar dat is toch gebonden aan regels. Wilde wel eens weten hoe het voelt om regelloos te zijn en het valt niet mee om 'uit de ring' te denken, maar vind het erg goede training! Hoef gelukkig niet anders te leren trappen en stoten zoals dat wel zou moeten als ik karate ging doen.
|
|
Robv
New Member
|
waarom?
Mar 12, 2009 17:58:38 GMT 1
Post by Robv on Mar 12, 2009 17:58:38 GMT 1
Ik train nu sinds september 2008 bij Lex. Krav maga is voor mij het juiste systeem omdat het perfect aansluit op m'n werk, ben militair bij de Luchtmacht Bewaking (burger beveiliging in de toekomst). En omdat het gericht is op de maatschapij zoals die nu is, in tegenstelling tot andere meer traditionele vechtsporten zoals judo, taekwondo (die ik beide ook beoefend heb), karate, jiu-jitsu enz. die al 1000 jaar geleden zijn ontwikkeld. En het fysieke gedeelte van eigenlijk elke vechtsport spreekt me aan. Ik kan me er erg moeilijk toe zetten om in een fitness ruimte op een loopband te gaan staan ofzo. Dan ben je aan het eind van de rit moe en niks wijzer! Doe mij maar een vechtsport en dan het liefst Krav Maga. En nog 3 min. van huis in Oisterwijk ook! Goed bezig Lex ;D
|
|
|
waarom?
Mar 13, 2009 22:48:50 GMT 1
Post by betsy on Mar 13, 2009 22:48:50 GMT 1
MIjn eerste les vanavond gehad en ik vind het super zelfverdediging te leren dan hoef ik tenminste geen pepperspray of haarlak mee te slepen in de avonduren
|
|
serge
New Member
|
waarom?
Mar 12, 2010 17:45:33 GMT 1
Post by serge on Mar 12, 2010 17:45:33 GMT 1
Haha, nou, mijn motivatie was een tikkeltje anders. Na mijn studietijd ben ik het kantoorleven ingeduikeld. Een kantoorbaan heeft natuurlijk ook voordelen, maar het nadeel is dat alles zo gereguleerd is. Iedereen is netjes, je houdt een beetje rekening met je carriere dus je springt niet extreem uit de band, en het maakt niet uit of je nu groot klein, dik, dun vrouw of man bent, oud of jong. Echter, ik ben meer dan enkel een werknemer. Boven alles ben ik gewoon een VENT van 29 en voel ik ook de noodzaak om VENT dingen te doen, voordat ik oud ben. (Achter een PC zitten kan ik ook wel als ik 80 ben.) Denk aan op vrouwen jagen, met een knuppel dingen kapot slaan en oorlog maken met andersdenkende mensen Nu ben ik in het bezit van een lieve vriendin, dus op vrouwen jagen zit er niet in, haha. Blijft dus strijd over. Op kantoor zijn we nu eenmaal niet zo van het lichamelijke, dat is slecht voor je carriere. Maar de neanderthaler in mij schreeuwt af en toe om bloed (meestal dat van de directie ) Krav is relatief regelloos, maar wel met zelfbeheersing en controle. Ik kan dus naar hartelust lichamelijk bezig zijn zonder dat mijn toekomst (of die van anderen) meteen in gevaar komt, maar waarbij ik wel het gevoel heb dat ik lichamelijk iets heb gedaan. Juist ook de (gezonde) angst die je voelt bij het sparren (strijd) die afgewisseld wordt door de zelfverzekerdheid trekken me enorm aan. ;D
|
|