|
Post by shaggy on Sept 14, 2008 13:06:53 GMT 1
Aangezien de sportschool steeds groter wordt met enthousiaste leden die ook veelal een computer hebben zou ik zeggen stel jezelf even voor. Ik zal zelf de aftrap maken en hoop dat er velen mogen volgen zodat we ook de personen waarmee we trainen wat beter kunnen leren kennen.
Zoals bij een aantal al bekend en de naam al zegt ga ik op het internet door het leven met de bijnaam Shaggy. Maar mijn moeder noemt me nog steeds Remco Ik ben uit bouwjaar 1975, getrouwd, dochtertje, huisje, boompje en heel veel beestjes. Woonachtig in Tilburg en van beroep ben ik tandtechnicus. Mijn hobbies zijn een verhaal apart. Heb er veels te veel volgens mijn vrouw ;D - Krav Maga
- Motor
- Computer
- Gezin
- Af en toe een foto knippen
en nog héél veel meer Zo zal ik normaal wel gespot worden bij trainingen etc. Ik ben ook wel eens te vinden op: shaggy8675.hyves.nlkravmaga013.hyves.nlEn MSN af en toe. Sinds ergens in april/mei 2008 ben ik bezig met Krav Maga. Eerst in Oisterwijk en nu meeverhuisd naar de locatie in Tilburg. Ik heb nooit eerder iets aan vechtsport gedaan maar KM bevalt me perfect. Eerdere sporten waren ijshockey en sportschieten. De reden waarom ik KM ben gaan doen was als eerste om aan de gezondheid te werken. Ik heb een luchtwegaandoening waardoor de conditie wat achterblijft en ik af en toe wat minder kan presteren door benauwdheid etc. Maar ten tweede benik begonnen vanweg het feit dat KM eigenlijk voor bijna iedereen geschikt is. Je hoefd niet per-se 10 jaar lang een vechtsport te hebben gedaan of een Bruce-Lee te zijn. Je kan er gewoon aan meedoen zonder meteen op topnivo te moeten presteren. Tot op heden is het een perfecte keuze gebleken, want de conditie verbeterde snel, het is geweldig leuk om te doen en de sfeer is helemaal top. Iedere week probeer ik op dit forum ook een klein stukje te schrijven van mijn ervaringen tijdens de training. Dit kan je hier terugvinden: Krav Maga en ik ( wij/jij )Nou, heel veel meer weet ik zo niet te liegen, maar mocht je vragen hebben ga gerust je gang. Tot op de training en onthoud, altijd blijven lachen:
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Sept 14, 2008 14:49:36 GMT 1
Dan zal ik maar even aansluiten. Ik ben Lex. Ik geef les tijdens de trainingen . Ik heb altijd een passie gehad voor vechtsporten en zelfverdediging. Momenteel geef ik dan krav maga en samen met EVi ook nog Kidpower. We hebben samen Stichting Kidpower Nederland opgezet vanaf 2007. Doordeweeks doe ik braaf kantoorwerk bij Interpolis als acceptant schadeverzekeringen. Mijn achtergrond is eigenlijk altijd voltijd evenementenbeveiliger geweest.. Om practische en financiele redenen doe ik het niet meer voltijd maar klus nog wel hobbymatig wat bij. Ik ben gek op het bourgondische leven in Brabant. Uit eten gaan en dagjes er op uit zie ik dan ook als mijn hobby. Elk jaar (behalve 2008) werk ik vrijwillig als leiding bij kindervakantiewerk. Dat is zeg maar een grote verzameling ADHD die je een beetje bezig moet houden Verder zit ik redelijk vaak op msn en zo, kijk ik films en slaap ik graag uit.
|
|
bob
New Member
|
Post by bob on Sept 15, 2008 22:41:55 GMT 1
Hallo allemaal, Ik zal me dan ook maar eens ff voorstellen! Ik ben Bob, 23 jaar. sinds ongeveer een half jaar woonachtig in Tilburg. Momenteel studeer ik HBO Integrale veiligheid op Avans Breda. Deze opleiding is niet zo zeer gericht op persoonlijke veiligheid maar op veiligheid in de breedste zin van het woord. varrierend van veiligheid op de werkvloer tot in de wijk, en van verkeersveiligheid tot terrorisme bestijding. Ik ben vanaf september 2007 lid. Eerst 1 keer in de week maar ik kwam er al snel achter dat ik liever 2 keer in de week kwam. Krav Maga heeft een soort verslavende werking lijkt wel ;D haha. iedere keer als het woensdag is baal ik weer dat ik dan weer tot maandag moet wachten. Maarja, ook wel fijn om de blauwe plekken een beetje de kans te geven om te genezen Net voor de grote vakantie heb ik mij P1 gehaald. Het is momenteel even weer wat meer basis omdat er veel nieuwe mensen zijn maar ik hoop binnenkort weer wat meer nieuwe dingen te leren zodat ik hopelijk over een paar maanden op kan voor mn P2 Al met al heb ik het super naar mn zin bij Lex, zeker nu het naar Tilburg is verhuisd, en wat mij betreft is Krav iets wat ik mijn hele leven wil blijven doen. Misschien zelfs ooit wel eens een instructeurscursus maar dat is nog heel ver weg. Eerst maar eens lekker vaak trainen. mvg Bob
|
|
|
Post by evi on Sept 16, 2008 12:30:12 GMT 1
Hallo allemaal,
Dan zal ik mezelf ook maar eens voorstellen. Mijn naam is Evi, ik ben 25 jaar. Ik doe al vanaf het begin mee met Krav Maga bij Krav Maga school 013. Dat komt voornamelijk omdat Lex (de leraar) ook mijn vriend is. Op dit moment doe ik alle administratieve taken van Krav Maga school 013. We moeten natuurlijk btw enz. bijhouden, dus vandaar. Ik probeer ook zoveel mogelijk mee te trainen, al is mijn conditie niet echt super. Maar ja, daar kun je dan in de training aan werken. Ik heb zelf de opleiding PABO gevolgd, daarvoor Onderwijsassistent, maar gezien omstandigheden ben ik nu werkzaam bij Interpolis. Ik wil wel weer terug in het onderwijs, dus ben ik op dit moment bezig met een opleiding Remedial Teaching. Deze hoop ik binnen 2 jaar af te ronden.
Krav Maga vind ik echt een goede sport, heel effectief. Ik heb het ook echt super naar mijn zin in de groep. Iedereen is heel relaxed en heel open. Ze kunnen tegen een grapje en dat maakt de sfeer op de school echt heel leuk. Iedereen traint met iedereen, er zijn geen spanningen, en iedereen vermaakt zich ook. Ik hoop dat we nog lang door kunnen gaan, en gezien de nieuwe instroom gaat dat zeker lukken.
Als je nog vragen hebt over lidmaatschap/ administratieve zaken enz. spreek me even aan in de les.
Groetjes Evi
|
|
|
Post by kalekletskop on Sept 16, 2008 22:06:17 GMT 1
Hallo allemaal, Ik ben Martijn, 30 jaar, woonachtig in Tilburg. Daar woon ik samen met mijn fantastische vriendin en met een zwarte miniatuurtijger. Door mijn werk als productieplanner zit ik eigenlijk nooit stil…..maar het blijft zitten…. Inmiddels ben ik al een tijdje gestopt met roken maar ik heb wel de conditie van een baksteen. Een paar rondjes door de gymzaal is al een (te) zware aanslag op mijn longen. Jullie hebben me vast wel zien hijgen...... Oei, dat moest maar eens rap veranderen! ‘k Heb geen vechtsportachtergrond maar ben hierin wel altijd geïnteresseerd geweest. Zodoende kende in Krav Maga al wel. Het eigentijdse karakter van de sport fascineert me. De enige link die ik destijds naar de sport vond was richting Den Haag, een beetje te ver uit de richting, jammer maar helaas. Afijn, niet meer aan gedacht, life goes on. Totdat mijn oog onlangs geheel toevallig op een piepklein artikeltje in het Stadsnieuws viel. Krav Maga, in Tilburg nota bene! Uiteraard gelijk het internet opgedoken. Blijkt er ook al geruime tijd les gegeven te worden in Oisterwijk . Als ik dat geweten had….. Dus gelijk maar even gebeld om mezelf en mijn broer uit te nodigen voor een kijkje bij de eerste les in Tilburg. ….en van het één komt het ander. We hebben maar meteen een tenue besteld en gaan met die banaan. Tis wel weer effe wennen, ….bewegen….hahaha . Pas dan merk je hoe slecht je conditie is. Spierpijn! Yes, en hoe zwaar de training ook is en hoe slecht ik er ook in ben, je verlangt gelijk alweer naar de volgende les! Dit is een blijvertje. Dus tot de volgende training zou ik zeggen, ik heb er zin an.
|
|
|
Post by rebeccacm on Sept 17, 2008 22:25:15 GMT 1
Volgens mij is het nu mijn beurt.
Ik ben Rebecca, 29 jaar en woon ook in Tilburg. Ik ben sinds 1,5 jaar lid en hoop dat er nog veel meer jaren bij komen.
Naast de Krav ben ik ook docente kunstvakken op een middelbare school. Ik werk ook geregeld als vrijwilliger bij stichting KOP in Breda. Een ontmoetingsplaats voor kunstenaars met interessante tentoonstellingen. Ik ga graag naar musea, festivals, ik mountainbike, doe aan buikdansen, probeer te snowboarden en kook graag voor iedereen die wil proeven.
Leuk hier jullie achtergronden te lezen... Sluit aan, volg!
Tot volgende week! Rebecca
|
|
bart
New Member
|
Post by bart on Sept 19, 2008 20:26:15 GMT 1
Hallo allemaal,
Mijn naam is Bart, 26 jaar en ik woon in Tilburg. Ik ben ook zo´n anderhalf jaar lid van krav maga school 013 en train sinds september dit jaar elke Woensdag.
In het dagelijks leven werk ik als electricien bij een elektrotechnische dienstverlener voor verschillende bedrijven, dit moment (al 2 jaar) voor een aannemingsbedrijf in de openbare verlichting als storing en onderhoudsmonteur.
Naast krav maga heb ik ook enkele andere hobby´s, waaronder sportschieten (8 jaar), wandelen en zwemmen. Ik hoop in 2009 (na één afgelaste en één mislukte poging) de vierdaagse van Nijmegen uit te lopen. Als er zich nog meer vierdaagse-lopers op de club bevinden hoor ik dat graag
Tot de volgende training,
Bart
|
|
|
Post by mayckel on Sept 19, 2008 23:22:37 GMT 1
Goeiendag.
Ik ben Mayckel ben 25 (bijna 26) jaar geleden geboren in Goirle en ben er niet meer weg gegaan. Ik heb inmiddels 8 jaar een vriendin en ja dat ze het vol houdt begrijp ik soms zel f niet. We hebben nu anderhalf jaar een huis in Goirle en een super lieve hond genaamd rebbel van het merk Pitbull. Hij doet zen merk niet echt eer aan maar dat vind ik niet erg.
Mijn beroep is inmiddels in November al weer 5 jaar Polite, ik werk in het district brabant zuid Oost en mijn afdeling daar is Geldrop-Mierlo-Nuenen. Het is een super mooi beroep alleen veel mensen zien alleen het negatieve van de politie en dat is bekeuring bekeuring bekeuring. Maar er is veel meer.
Mijn sporten/Hobby's zijn: Darten. Mountain bike. Beetje computer. Op zen tijd op stap. Sinds vorige week maandag Krav Maga. Fitnes. Squache. Tennis. En op zen tijd na het sporten even lekker zwemmen bubbelen en even in het Turks Stoom bad.
Nou ik heb weer even genoeg verteld vind ik zelf. Ik ga de hond uit laten, lekker slapen en morgen vroeg weer werken.
Tot maandag.
Mayckel
|
|
|
Post by mayckel on Sept 20, 2008 12:37:11 GMT 1
Ik heb natuurlijk ook hyves en dat is mayckel-23.hyves.nl/ voeg me toe hoe meer hyves vrienden hoe beter. Groetjes Mayckel
|
|
|
Post by shaggy on Sept 21, 2008 20:38:35 GMT 1
Ik doe aan buikdansen, en kook graag voor iedereen die wil proeven. Rebecca Hhmm... nee... ik zal me gedragen.. te makkelijk Maar ik eet graag, en heb een flinke pens... Die danst ook wel eens met training Hallo allemaal, Mijn naam is Bart Naast krav maga heb ik ook enkele andere hobby´s, waaronder sportschieten (8 jaar ) Hey Bart, waar schiet je? Heb zelf een jaar of 9 bij SV Trefzeker geschoten ( Historisch en Modern ) geweldige sport ;D Mijn beroep is Polite.Het is een super mooi beroep alleen veel mensen zien alleen het negatieve van de politie en dat is bekeuring bekeuring bekeuring. Maar er is veel meer. Ik geloof meteen dat het een leuk beroep is, maar zoals je zelf al zegt zien veel mensen vaak alleen het burgertje pesten met gele briefjes ( ja, ben zelf ook niet echt een fan van de politie, niets persoonlijks, maar de politie als instituut ) Heb trouwens al jaren geen bonnetje meer gehad moet ik zeggen ;D Zou zelf een slechte agent zijn... Zou een te kort lontje hebben bij bepaalde zaken als hangjeugd en dat soort zaken. Maar motoragent lijkt me geweldig. Respect voor degene die het doen, tis zeker niet altijd het fijnste of makkelijkste beroep denk ik. Maar ja, ieder z'n vak Maar je komt uit Goirle dus zo slecht zal het allemaal niet zijn hehe ( kom er van origine vandaan )
Maar iedereen een hartelijk welkom en veel plezier op dit fraaie forum en geweldige sport
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Sept 21, 2008 21:05:02 GMT 1
leer lezen remco, hij zegt er precies bij waar hij werkt
|
|
|
Post by shaggy on Sept 21, 2008 21:29:39 GMT 1
leer lezen remco, hij zegt er precies bij waar hij werkt Ja, weet ik, maar hij komt en woont in Goirle, dat is alles wat telt. "wij begrijpen elkander" Is hetzelfde als 2 Vriezen met elkaar staan te praten...
|
|
|
Post by rebeccacm on Sept 30, 2008 22:05:01 GMT 1
Nou Shaggy,
Wanneer vraag je mij dan eens ten dans tijdens de les? Of heb je alleen een grote mond? Wil je pens wel eens zien schudden hoor..
|
|
|
Post by shaggy on Sept 30, 2008 22:16:37 GMT 1
Nou Shaggy, Wanneer vraag je mij dan eens ten dans tijdens de les? Of heb je alleen een grote mond? Wil je pens wel eens zien schudden hoor.. HAha, ja ik heb een héél grote mond, maar dat had je al gemerkt denk ik hehe Kan totaal niet dansen omdat ik motorisch gestoord ben oid, maar het buikje doet vanzelf bewegen hehe, nog even trainen en dan is ie weer geslonken ;D Maar wie weet vraag ik je ten dans... Maar let op met wat je wenst... voor het zelfde geld komt het uit hahaha
|
|
|
Post by bastiaan on Oct 1, 2008 12:00:09 GMT 1
Hey allemaal,
Ik ben Bastiaan, en een van de jongste leden, 18 jaar en lid sinds opening in Tilburg, ik train op maandag en woensdag. Woon op kamers in het centrum van Tilburg en studeer bedrijfseconomie aan de universiteit. Hobby's zijn hockey, krav maga, en mn vriendin;)
Ben bij Krav Maga terechtgekomen toen ik een vechtsport zocht om te beoefenen bij mn studie... Afgelopen jaar een minder leuke situatie gehad waardoor t me toch handig leek iets van zelfverdediging op te pakken. Was al langer geïnterresseerd in martial arts en paar series gekeken die aan te raden zijn voor de meesten denk ik: "Human Weapon" en "Fight Quest" gaan beide over twee gasten die verschillende vechtsporten verkennen. Op die manier Krav Maga gezien en toen een school gaan zoeken in de buurt.
De groep waarin we trainen bevalt ook super, iedereen houd rekening met elkaar en de sfeer is ontspannen hoewel er toch 100% gegeven wordt tijdens trainingen, ideale situatie dus. Hoop dat t uitje snel gepland wordt, lijkt me leuk om elkaar als groep beter te leren kennen.
Tot vanavond,
Bastiaan
|
|