Mark
Full Member
|
Post by Mark on Nov 27, 2009 12:44:55 GMT 1
Ik heb voorheen wel eens vaker een log van mijn training bijgehouden en vond dat het altijd wel een toegevoegde waarde had om terug te kunnen kijken en om opmerkingen / adviezen te kunnen krijgen op de training. Dus heb ik besloten om dat hier dan ook maar bij te gaan houden. Ik train 2 dagen in de week Krav Maga bij Lex en in de overige dagen probeer ik nog wat aanvullende trainingen toe te voegen. Ik ben bijna 13 jaar geleden begonnen met krachtsport en heb hierin vrijwel altijd in relatief vaste schema's getraind. De schema's wisselden wel een keer in de zoveel weken, maar ik hield me er wel relatief strict aan. Nu heb ik besloten om wat meer op gevoel te gaan trainen en geen schema meer bij te houden. Daarom reden te meer om een log bij te houden om achteraf te kunnen zien wat voor betere progressie zorgt (al is dat nu lastiger te meten). Alle adviezen zijn welkom, er is vast ruimte zat voor verbetering mogelijk De training in de les ga ik niet bijhouden, dus alleen de training buiten de regulieren lessen om: vandaag: opwarmen: - losgooien zoals in de les schaduw boksen: - 2 minuten, zoveel mogelijk technieken en rustig bankdrukken: - 5 x 70 - 5 x 90 - 5 x 105 rekken en strekken:- ongeveer 4 minuten de benen leniger maken regular situps:- 100 in 2 minuten "stootzak" sparren (16oz):- 2 minuten in hoog tempo zoveel mogelijk technieken op snelheid - 1/2 minuut rust - 2 minuten in hoog tempo zoveel mogelijk technieken op snelheid rekken en strekken:- ongeveer 4 minuten de benen leniger maken push ups:- 50 x op vuist + 5x open hand in 2 minuten mesvechten tegen "stootzak":- 2 x 2 minuten zoveel mogelijk technieken oefenen zijwaartse situps:- 80 in 2 minuten Rolling Thunder: - 5 x 30 - 5 x 40 - 5 x 50 Bend over dumbbell row (6cm schuimrubber handvat):- 50 x 14kg En dat was het weer vandaag. de kleine lag te slapen dus dan kan ik niet teveel lawaai maken
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 1, 2009 22:55:38 GMT 1
Vandaag weer even getraind:
opwarmen: - losgooien zoals in de les
"stootzak": - 2 minuten stoten - 2 minuten trappen
touwtje springen: - 2 minuten
benen rekken: - 4 minuten
bench press: 50 x 47,5kg
"stootzak" sparren (16oz): - 2 minuten zo hard en snel mogelijk - 1/2 minuut rust - 2 minuten zo hard en snel mogelijk
zijwaartse situps: - 86 in 2 minuten
pushups: - 15 x met 20kg plaat op mijn rug was goed te doen met 20kg extra, maar heel lastig om balans te houden en daardoor toch zwaar.
Vice Gripper: 5 x 9-4 5 x 9-6 2 x 10-5 1 x 10-6
Overhands buigen: 1 x 5/16 x 6" G2 1 x 5/16 x 7" Bastard
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 4, 2009 20:36:56 GMT 1
Vandaag weer lekker getraind opwarmen:- losgooien zoals in de les bankdrukken:- 2 x 80 - 2 x 100 - 2 x 105 - 2 x 110 "stootzak":- 2 minuten slow motion stoten en trappen - 2 minuten hoog tempo trappen - 2 minuten hoog tempo stoten (16oz) - 2 minuten voluit stoten en trappen (mma) stretchen:- 10 minuten benen leniger maken pushups:- 20 met iedere keer een handklap tussendoor situps:- 104 in 2 minuten stretchen:- 2 minuten mes technieken (slash & stab):- 6 minuten telegraph key:5 x 5 5 x 6.25 5 x 6.25 schaatsbeweging (ontwijken van een hoek):- 20 (10 links en 10 rechtsom) x met 5 kg plaat op borst - 20 x 10kg - 20 x 10kg En nog een beetje losgegooid naderhand (cooling down).
|
|
|
Post by bastiaan on Dec 5, 2009 2:57:09 GMT 1
kan je een overzichtje geven van je stretch routines? heb zelf nogal wat moeite om daar een goed vast systeem in te houden... alvast bedankt btw, wel geinig zon logje, geeft ideeen:P
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 5, 2009 13:53:06 GMT 1
kan je een overzichtje geven van je stretch routines? heb zelf nogal wat moeite om daar een goed vast systeem in te houden... alvast bedankt btw, wel geinig zon logje, geeft ideeen:P Lastig uit te leggen denk ik, maar misschien dat een paar fotootjes duidelijkheid bieden: en verder nog wat rekken voor de heupen, maar daar kan ik geen plaatjes van vinden
|
|
|
Post by bastiaan on Dec 5, 2009 14:39:52 GMT 1
hehe, k ik ben nog beetje aan t proberen om een fijne routine aan te wennen, iig thanks voor je input;)
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 6, 2009 10:23:35 GMT 1
hehe, k ik ben nog beetje aan t proberen om een fijne routine aan te wennen, iig thanks voor je input;) Weet je, het is net als met alle andere oefeningen, probeer gewoon alles uit en je komt vanzelf tot de ontdekking wat bij jou het beste werkt. De een kan bijvoorbeeld heel stijf zijn in de heupen en zal de nadruk dus daar op moeten leggen, de ander heeft misschien weer hele korte hamstrings.... Ook hangt t natuurlijk af van wat je doel is. Nu zal dat hier bij ons wel een heel eind hetzelfde zijn denk ik, maar ook dat kan natuurlijk verschil opleveren.... Ik zag dat er trouwens een plaatje niet weergegeven werd in de vorige post. Misschien dat het zo beter gaat: www.foundnuts.com/images/sumo-splits-stretch-03.jpg[EDIT]Geweldig zo'n content filter. de eigenlijke website is www.foundsh1t.com (1=i) maar dat wordt blijkbaar automatisch veranderd naar www.foundnuts.com. Dus als je op de bovenstaande link klikt even nuts veranderen in "s hit"
|
|
|
Post by bastiaan on Dec 6, 2009 14:09:27 GMT 1
onsmakelijk plaatje, snap dat t eruit gefilterd wordt:P, maar snap de stretch. t is bij mij niet zozeer welke spieren/stretch oefeningen ik moet pakken, maar de moeite is een schematje vinden wat makkelijk vol te houden is, 1 of 2 keer per dag... om een of andere reden is t moeilijker voor mij om structureel 5 minuten stil te liggen stretchen dan om paar rondjes op een bokszak te doen, terwijl je maar van 1tje moe wordt:P maar blijf voorlopig lekker aanmodderen met een stretch schema en zal uiteindelijk wel iets vinden wat vol te houden moet zijn:P
btw, wat gebruik zijn ideale aantallen reps voor explosiviteit? zie in je schema steeds verschillende sets, natuurlijk zijn grote hoeveelheden voor endurance, maar waar ligt t verschil tussen lomp massa kweken en explosiviteit kweken? los van de snelheid waarmee je de oefening uitvoert?
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 6, 2009 22:45:55 GMT 1
Ik hou me nu ook niet echt meer aan n schema, zeker niet met stretchen. Ik train voornamelijk op gevoel. Dus de ene training duurt het langer dan de andere training. Het is maar net hoe m'n pet staat Wat explosiviteit betreft, belangrijkste is explosief trainen. Dus niet de spanning geleidelijk verhogen, maar het gewicht vanuit stilstand zsm in beweging krijgen. Powerlifters doen dit ook, al ziet het er vaak niet zo uit omdat de gewichten zo zwaar zijn Wat ik veel belangrijker vind ik snelheid. Ik heb jarenlang een langzame sport beoefend, daarmee massa opgebouwd en het gevolg daarvan is dat ik behoorlijk lomp, log en langzaam ben geworden (ten opzichte van een ongetraind persoon). Dus dat is dan ook weer een drijfveer voor mij om extra training te doen buiten de reguliere lessen. Ik heb het gevoel dat ik wat in te halen heb Had me gisteren gewogen en woog toen 96,5kg dus ik ben al ongeveer 3kg afgevallen sinds dat ik met KM begonnen ben. Op zich helemaal geen probleem, een groot gedeelte is vet, maar ik probeer toch wel een beetje om dat gewicht stabiel te gaan houden. Doel is om maximaal tot de 92kg te zakken zonder al te veel aan kracht in te leveren. Denk dat dat bij een lichaamslengte van 182cm een mooi gewicht is in een gevecht
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Dec 7, 2009 0:41:33 GMT 1
Als je te licht wordt mag je wel wat donorvet krijgen uit mijn buikje
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 8, 2009 7:38:42 GMT 1
Als je te licht wordt mag je wel wat donorvet krijgen uit mijn buikje lol, misschien dat je eigen trainingen wat voor je zijn? Daar kun je best goed mee afvallen hoor ;-) helaas kan ik vanavond niet gaan trainen, moet namelijk leren voor de opleiding waar ik mee bezig ben (PRINCE2) maar woensdag ben ik weer in de les en dan wordt het waarschijnlijk donderdag en vrijdag dat ik dan maar thuis ga trainen. Ik heb een bokszak besteld en die zal deze week wel klaar liggen. Zou leuk zijn als ik die dan ook snel op kan hangen. Op dit moment heb ik een paar doeken om een metalen paal van een powerrack gewikkeld. Werkt op zich ook prima alleen maakt het behoorlijk veel lawaai, komt het toch iets harder aan en wil je er echt niet naast trappen want dan komen er meteen wat blauwe plekken bij Maar goed, bij gebrek aan beter moet het nog maar even zo.....
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 10, 2009 20:08:52 GMT 1
heute:
Warming up: -losgooien zoals in de lessen
benen stretchen: - ongeveer 7 minuten verschillende oefeningen
"stootzak": - 4 minuten stoten op snelheid en techniek, focus op rechts (links voor de mensen die verkeerd geboren zijn) - 4 minuten trappen op snelheid en techniek, focus op rechts
touwtje springen: - 3 minuten
push ups: doel was om zoveel mogelijk in 4 minuten te doen, waarvan minimaal 50 in de eerste 2 minuten. alles op de vuisten. - eerste 2 minuten: 60 pushups - laatste 2 minuten (en 1 seconde): 20 pushups.
benen stretchen: - 4 minuten
halve pullups (benen op halter steunend): - 20 x breed - 20 x small reverse
dips (achterwaartse pushups) op balken: - 50x
Wilde hierna nog wat gripwerk gaan doen, maar de hond had binnen geplast en de kleine was er doorheen gekropen. Moest dus even wat teamwork aan te pas komen om t weer schoon te krijgen. Dus dat wat t voor vandaag.
hasta maƱana!
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 12, 2009 13:15:01 GMT 1
Net weer getraind: Warming up:- losgooien zoals in de les. bankdrukken:- 5 x 70 - 5 x 90 - 5 x 110 Barbell row:- 5 x 50 - 5 x 70 - 5 x 80 benen stretchen:- benen in alle mogelijke manieren leniger maken. buikspieren:- 90 situps in 1,5 minuut (kan ook 100 zijn geweest, maar wist niet meer of ik bij 20 of 30 was, dus dan maar het minste). - 1 minuut liggend fietsen vice gripper:- 5 x 10-4 - 5 x 10-5 - 1 x 10-6 Strongman log (boomstam):- 5 x clean & press met lege log (+/- 58kg) joggen:- 4 minuten joggen - 1 minuut rust - 4 minuten joggen - 1 minuut rust - 1,5 minuut hardlopen wassie weer.
|
|
|
Post by bastiaan on Dec 12, 2009 17:32:41 GMT 1
waar heb je die vice gripper eigenlijk vandaan? want gewone knijphalters zijn niet bepaald relax... gaan iets te makkelijk, en vice gripper is verstelbaar:) verder ga jij vaak eerst voor lichter gewicht en daarna steeds zwaarder, zit daar een gedachte achter of werkt dat voor jou persoonlijk fijner? en doe je dingen als rows en benchpress rustig beheerst/explosief/vasthouden op einde?
btw, goed bezig:D keep it up!
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Dec 12, 2009 22:16:51 GMT 1
Gewone grippers iets te makkelijk? Dan heb je waarschijnlijk alleen maar Hema grippers gehad Ik wil er best eens een paar meenemen hoor, dat je ze even kunt testen IronMind heeft de bekendheid gemaakt met echte grippers. grippers die zover gaan dat er tot nu toe pas 5 man in de wereld sterk genoeg zijn geweest om die onder gecertificeerde omstandigheden te sluiten (#4). Ikzelf ben heel dicht bij de #3.5 van IronMind gekomen, maar op dit moment denk ik dat ik de #3 niet eens meer dicht krijg.... Er zijn verschillende andere merken die net zo goed of zelfs beter zijn, maar je hebt inderdaad wel gelijk dat ze niet verstelbaar zijn. De vice gripper heb ik hier vandaan: www.hammarsports.com/wrestling.htmlMaar ik ben eigenlijk veel beter te spreken over de gripper van David Horne: www.davidhorne-gripmaster.com/shop.html#vulcanDie heb ik ook en is wel een stuk duurder, maar deze bootst de beweging van de normale torsion spring grippers (die ook in wedstrijden gebruikt worden, zoals de Ironmind grippers) veel beter na en helpt dus ook een heel stuk beter bij de training voor deze grippers. De reden waarom ik steeds zwaarder ga heeft meer met opwarmen te maken. Dus niet meteen voluit gaan en het risico lopen om een blessure op te lopen. En beheerst, maar wel zo snel mogelijk en over het hele bereik, dus geen halve bewegingen
|
|