|
Post by bastiaan on Jan 25, 2010 18:48:47 GMT 1
aww... wat lief!!! maar groot gelijk, en ja lex, MMA seminar zoals met schreiber destijds is een erg goed idee:D
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Jan 25, 2010 21:06:15 GMT 1
conditioneren:- 10 minuten handen en schenen stretchen:- alvast wat voorwerk voor de high kicks. +/- 5 minuten Na inspiratie van vorige lessen vandaag ook wat conditionele training gedaan om door te gaan terwijl je niet meer kunt. stootzak (16oz):Het volgende circuit 3 x gedaan met 1/2 minuut rust ertussen: - 10 highkicks (10L & 10R) - 10 rechte stoten (10L & 10R) - 10 medium kicks (10L & 10R) - 10 hoeken (10L & 10R) - 10 low kicks (10L & 10R) - 10 stoten buikhoogte (10L & 10R) - 10 side kicks (10L & 10R) - 10 hamervuisten voorhoofd hoogte (10L & 10R) - 10 knietjes (10L & 10R) - 10 hamervuisten zijwaarts (10L & 10R) buik:- 100 situps circuitjes:5 x het volgende circuitje: - 10 pushups - 20 zijwaartse situps (10L & 10R) - 10 squats 5 x het volgende circuit: - 10 x fighting stance squat met sprong (5L & 5R) - 10 x dips (achterwaartse pushups) - 10 x benen liften (onderbuik spieren) buikspieren (abroller):- 50x regular - 50x links - 50x rechts - 100 x regular pushups:- 50 x schouderbreedte nek (headharness):- 50x 20kg voorwaarts - 50x 20kg achterwaarts vulcan gripper MMS:- 5 x lvl 7 - 5 x lvl 9 - 5 x lvl 11 - 1 x lvl 13 stretchen:- ongeveer 10 minuten
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Jan 26, 2010 12:19:33 GMT 1
tja, vrouwen willen ook aandacht en zo. Dat snap ik uiteraard. MMA seminar is altijd een van de opties. Maar er zijn nog wel wat seminars die er aan komen dit voorjaar. Denk aan de seminar met kobutan en zaklamp etc als wapen en seminars voor de examens en nieuwe instroom en fighting seminar etc. Ik heb iig zelf nu een afspraak met iemand voor een heeeeleboel uurtjes grappling met iemand komende tijd tja wat kan ik zeggen... lekker puh
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Jan 26, 2010 17:43:09 GMT 1
Niet alleen vrouw, maar ook kind Maar grappling, klinkt interessant. Dat soort afspraken moet ik ook kunnen maken
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Jan 26, 2010 21:55:31 GMT 1
Vandaag was de les beduidend zwaarder dan normaal. Enerzijds omdat mijn benen en borst nog behoorlijk moe waren van de dagen ervoor, en anderzijds omdat ik verkouden ben en daardoor wat lastiger adem haal. Een setje van 5x 2 minuten sparren was daardoor een stuk uitputtender dan ik verwacht had.... Maar goed, dat kan natuurlijk in de realiteit ook wel een voorkomen, dat je in wat mindere staat bent en dan jezelf moet verdedigen, dus wat dat betreft is het natuurlijk alleen maar goed Ben trouwens blijkbaar ook nog op mijn oog geraakt (blauwe plek naast mijn oog) maar ik kan me helemaal niet herinneren dat ik überhaupt geraakt ben daar.... Zal wel door het zuurstof tekort komen
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Jan 27, 2010 0:58:18 GMT 1
haha wondjes en plekjes voel je vaak ook niet in het heetst van de "strijd" ik herinner me een bokswedstrijd , ik geloof de finale om de nederlandse titel, die ik op punten verloren had. de trainer stelde me gerust voor de laatste ronde en zei dat 'het'wel meeviel. Ik had echt zo iets van, wat lul je? Ik dacht serieus dat al het bloed op mijn shirt en zo van zijn neus kwam die kapot was. Dus ik na de wedstrijd in de spiegel kijken in de kleedkamer..... 2 blauwe ogen, lip kapot, schaafwond op neus.. ik zag er echt niet uit. En de volgende dag moest ik werken in 3delig pak ....my god... Dus tja, nuts happens gelukkig valt het bij km meestal wel mee
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Jan 28, 2010 7:20:00 GMT 1
Ik mag hopen dat je je dan toch in ieder geval wel kunt herinneren dat je geraakt bent Dat ik geraakt ben vind ik niet zo bijzonder, maar ik kan me alleen maar herinneren dat ik 1x geraakt ben aan de rechterkant van mijn hoofd door een elleboog / hamervuist. En dat kan links natuurlijk geen blauwe plek opleveren Ik moet zeggen dat ik het trouwens nog heel erg mee vind vallen. Dit is de eerste keer pas dat ik achteraf kan zien dat ik ergens geraakt ben, terwijl ik vaak zat geraakt wordt En het stomme is dan, dat ik me nu dus niet kan herinneren dat ik geraakt ben daar, terwijl ik dat normaal gesproken zonder problemen onthoud. Zo hard zijn de stoten nou ook weer niet tijdens het sparren
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Jan 29, 2010 20:51:46 GMT 1
Ik was vanavond bij de Hornbach en zag wat leuke baksteentjes liggen. Van die mooie rode die je ook vaak gebruikt ziet worden bij vechtsport demo's en in films. Natuurlijk kon ik het niet laten om ook eens te gaan proberen om steentjes te breken ;D Ik heb het maar op de video gezet, vond het wel grappig Techniek is natuurlijk waardeloos, maar wat wil je voor de eerste keer?
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Jan 30, 2010 13:21:43 GMT 1
Wat meer op techniek en een beetje op uithoudingsvermogen getraind vandaag: horse stance hold:eerste keer dat ik dit doe, dus even rustig aan beginnen. Is heel zwaar voor de heupen en bovenbenen: - 20 seconden hold - 20 seconden rust - 20 seconden hold - 20 seconden rust - 20 seconden hold - 20 seconden rust - 30 seconden hold - 30 seconden rust - 30 seconden hold - 30 seconden rust - 40 seconden hold - 40 seconden rust - 40 seconden hold fighting stance springen:- 25 x rechts voor - 25 x links voor stootzak:focus op techniek en snelheid. - 100 x hoek links - 100 x hoek rechts - 100 x rechte stoot links - 100 x rechte stoot rechts - 50 x knie links - 50 x knie rechts - 50 x rechte kick links (verdediging tegen mes aanval op afstand) - 50 x rechte kick rechts - 100 x elleboog links - 100 x elleboog rechts - 50 x elleboog zijwaarts links - 50 x elleboog zijwaarts rechts - 25 x low kick links - 25 x low kick rechts - 25 x combo medium kick links, back kick rechts - 25 x combo medium kick rechts, back kick links buikspieren:- 100 x regular situps circuitje:- 30 pushups - 30 zijwaartse situps (15L & 15R) - 10 seconden rust - 30 pushups - 30 zijwaartse situps - 10 seconden rust - 20 pushups - 20 zijwaartse situps - 10 seconden rust - 20 pushups - 20 zijwaartse situps - 10 seconden rust - 10 pushups - 10 zijwaartse situps - 10 seconden rust - 10 pushups - 10 zijwaartse situps - 10 seconden rust stretching:- 10 minuten grip: pinching (telegraph key):15 x 7,5kg 15 x 7,5kg 15 x 7,5kg nek (head harness):- 50 x 22,5kg voorwaarts - 50 x 22,5kg achterwaarts
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Feb 1, 2010 20:56:07 GMT 1
conditioneren:- ongeveer 5 minuten, handen en schenen stootzak (16oz):op snelheid en kracht - 25 x low kick links - 25 x low kick rechts - 50 x hoek rechts - 50 x hoek links - 25 x spinning back kick links - 25 x spinning back kick rechts - 50 x rechte stoot rechts - 50 x rechte stoot rechts - 25 x medium/high (borst hoogte) kick links - 25 x medium/high kick rechts ik had tot 2x toe de zak los getrapt en gestoten, dus ik moet er echt iets op gaan verzinnen om die zak tegen te houden bench press:- 20x 60kg - 10 seconden rust - 20x 60kg - 10 seconden rust - 10x 60kg horse stance:- 40 seconden met rechte rug tegen stootzak. Doordat je bovenlichaam rechtop is, wordt het veel zwaarder voor je dijbenen en minder zwaar voor de heupen. Als je verder naar voren buigt, wordt het zwaarder voor de heupen en minder zwaar voor de bovenbenen. stretching:- ongeveer 10 minuten conditioneren:- ongeveer 5 minuten, buik. met voorhamer liggende pullup naar borst (schouderbreedte):- 10x BW - 10x BW - 10x BW nek (headharness):- 50 x 25kg voorwaarts - 50 x 25kg achterwaarts en toen had ik er genoeg van. Morgen weer les, vandaag nog even uitrusten van het weekend
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Feb 2, 2010 0:12:06 GMT 1
heb je die beugels waar de ketting mee vast zit aan de zak bij elkaar geknepen met een tang?? dat helpt al een hoop vaak. ooh wacht, jij knijpt dat gewoon met wijsvinger en duim bij elkaar sowieso is het een goede zet om te proberen de zak bij het stoten en trappen zoveel mogelijk stil te laten hangen. hoe meer deze beweegt hoe meer je duwt ipv stoot. dus oefen met het terugtrekken van je stoten en trappen (recoil) succes iig
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Feb 2, 2010 16:13:32 GMT 1
heb je die beugels waar de ketting mee vast zit aan de zak bij elkaar geknepen met een tang?? dat helpt al een hoop vaak. ooh wacht, jij knijpt dat gewoon met wijsvinger en duim bij elkaar sowieso is het een goede zet om te proberen de zak bij het stoten en trappen zoveel mogelijk stil te laten hangen. hoe meer deze beweegt hoe meer je duwt ipv stoot. dus oefen met het terugtrekken van je stoten en trappen (recoil) succes iig Daar heb ik al aan gedacht om die beugeltjes dicht te knijpen, maar ik wil eigenlijk eerst de kettingen nog iets inkorten want de zak hangt nu net een paar cm te laag.... Maar ik denk dat ik ze gewoon ga vervangen met musketon haken, dan weet ik zeker dat ze niet loskomen. En ja, ik hing de zak voor iedere kick stil, maar toch besluit ie dan om teveel te bewegen. Zal idd wel gebrek aan techniek zijn
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Feb 8, 2010 13:20:23 GMT 1
bankdrukken:- 5 x 60 - 5 x 80 - 5 x 100 - 4 x 110 Dumbbell Fly's:- 5 x 22 - 5 x 26 - 5 x 30 pull up, small reverse- 5 x - 5 x - 7 x squats:- 15 x 60 - 15 x 60 rolling thunder (grip):- 5 x 40 - 5 x 50 - 3 x 60 - 1/2 x 65 (kreeg er lucht onder, maar niet helemaal tot bovenaan) stretchen:ongeveer 10 minuten, voornamelijk gericht op flexibiliteit benen stootzak:2,3kg gewichtjes aan enkels en 16oz handschoenen met daarover 1kg aan polsgewichtjes: - 10 x low kick (10R & 10L) - 10 x rechte stoot - 10 x voorwaartse trap (duwtrap) - 10 x hoek - 10 x medium kick - 10 x hamervuist naast - 10 x achterwaartse trap (spinning back kick) - 10 x hamervuist vooruit - 10 x knie - 10 x rechte stoot buikhoogte daarna 1 minuut rust en de hele routine nog 1 keer. Toen de handschoenen en gewichtjes uit gedaan: - 20 x low kick (20R & 20L) - 20 x rechte stoot - 20 x voorwaartse trap (duwtrap) - 20 x hoek - 20 x medium kick - 20 x hamervuist naast - 20 x achterwaartse trap - 20 x hamervuist vooruit - 20 x knie - 20 x rechte stoot buikhoogte buikspieren:- 100x regular situps met voeten onder de stootzak stootzak (16oz):- 50x combo rechts, links rechte stoot - 50x combo rechts, links hoek - 25x combo lowkick links, rechte stoot links, rechts, links - 25x combo lowkick rechts, rechte stoot rechts, links, rechts stabiliteit:even iets nieuws geprobeerd om stabiliteit en snelheid in mijn enkels te verbeteren. Ik zal proberen het te omschrijven: - met de rug op de grond liggen, kruis net voor de zak zodat je met een gestrekte been tegen de zak net de muur erachter raakt. Deze houding aanhouden maar de zak iets laten zakken zodat je been net iets gebogen is. Dan met rechte voet (tenen omhoog) de zak stabiel houden en corrigeren met enkel bewegingen. Dit 2 minuten gedaan met rechts, daarna 2 minuten met links. Het is best vermoeiend voor de spieren in de enkels, maar het is nog niet helemaal wat ik zoek..... stretchen:- 5 minuten lichtjes stretchen. Oh, van het weekend trouwens ook even op de weegschaal gestaan, en ik woog 94,1kg Dat is bijna 6kg minder dan dat ik woog toen ik met KM begon en 2,4kg lichter sinds 6 december... Ben al wel wat droger geworden, maar er mag nog meer vet af, dus gewicht zal nog wel verder zakken....
|
|
Mark
Full Member
|
Post by Mark on Feb 8, 2010 23:46:57 GMT 1
De zak hangt nu trouwens met 4 karabijnhaken aan de kettingen. ilsk heb de kettingen ook 3 schakels ingekort, dus nu hangt ie ook gelijk op de goede hogte. Nu alleen nog wat kogellagervet... op het oog waar de zak aan hangt, want door al dat draaien slijt dat vrij snel..
|
|
|
Post by bastiaan on Feb 10, 2010 12:03:51 GMT 1
laats poging gedaan om zo'n vicegripper van hamarsports te bestellen, helaas out of stock... en reageren niet op mail met datum wanneer die weer verwacht wordt... zijn er andere plekken waar zo'n ding te regelen is, of moet dat via die site? thanks:)
|
|