heel de training weer een bitje in gehad. maakt het toch wel een stuk lastiger om weer op adem te komen
stootzak (16oz):- 3 minuten hoog tempo sparren
- 1 minuut rust
- 3 minuten hoog tempo sparren
- 1 minuut rust
- 3 minuten hoog tempo sparren
- 1 minuut rust
stretchen:- 10 minuten
punch press:een nieuwe oefening die ik even wilde proberen. Doel is om stootkracht te verbeteren.
Bedoeling is om plat op een bankje te gaan liggen, dumbbell in 1 hand.
Dan de arm uitstrekken en gestrekt houden.
Vervolgens de schouder zoveel mogelijk naar beneden laten zakken en dan weer helemaal uitstoten, terwijl je de arm gestrekt houdt.
- 12 x 22kg
het idee is leuk, maar met 22kg begint het al behoorlijk lastig te worden om stabiel op het bankje te blijven liggen als je met je schouder naast het bankje hangt. Deze oefening doen we wel anders voortaan
punch push up:Zelfde als boven, alleen nu vanuit een push-up stance. Armen gestrekt en alleen de schouders bewegen om push-ups te doen.
- 20x
- 20x
- 20x
incline situps:Situps op een bankje, zoveel mogelijk gestrekt naar achteren gaan liggen (armen ook naar achteren), zodat de rug hol is, en dan helemaal naar voren als situp.
- 20x
- 20x
- 20x
static holds:- 1 minuut plank (hard break fall stance, vasthouden voor tijd)
- 1 minuut side plank (op de zij liggen, rustend op onderarm en onderste voet)
- 1 minuut side plank andere zijde
vinger holds:geen idee hoe ik dit anders moet noemen, maar je gaat in een pushup stance staan, maar ipv platte hand of vuist, gebruik je gespreidde vingers.
Deze houding voor tijd vasthouden:
- 10 seconden 5 vingers
- 10 seconden 4 vingers
- 10 seconden 3 vingers
- 10 seconden 2 vingers (dit kon ik niet meer houden, dus heb mijn knieen zover mogelijk naar achter geplaatst en daarop gerust ipv mijn voeten.)
leg extension:niet echt een hele rep, maar holds voor tijd op verschillende hoogtes:
- 20 seconden, 60kg --> hoogste punt
- 20 seconden, 60kg --> hoogste punt
- 20 seconden, 60kg --> laagste punt waar spanning op staat
- 20 seconden, 60kg --> iets hoger dan laagste punt
- 20 seconden, 60kg --> iets lager dan hoogste punt
springen:- 50x zijwaartse sprongen over een bankje heen. Handen rusten op de bank.
nek (headharness):- 35 x 15kg voorwaarts (hele range)
- 35 x 15kg achterwaarts (hele range)
rolling thunder:- 5 x 40
- 5 x 50
- 2 x 60
turkish stand up:eigenlijk het beste te doen met een kettlebell, maar met een dumbbell werkt het ook prima.
Bedoeling is om plat op je rug op de grond te gaan liggen, dumbbell in 1 hand.
Vervolgens de dumbbell uitstoten en met gestrekte arm naar boven houden.
Dan opstaan terwijl de dumbbell met gestrekte arm naar boven blijft wijzen.
Als je helemaal opgestaan bent dan weer in tegenovergestelde richting gaan liggen.
Dat is 1 rep
- 10 x 22kg (L,R,L,R,etc...)