|
Post by shaggy on Jul 5, 2008 23:16:52 GMT 1
Dank u ;D Vindt het gewoon leuk om een soort blogje bij te houden met ervaringen. Beetje informatief voor geintereseerden en beetje feedback tov leraar/leerlingen etc. Het is gewoon een geweldige sport om te doen. Al heb je geen enkele vechtsport ervaring, mindere conditie het is toch mogelijk en zeker leuk genoeg om het te doen. Je collega leerlingen helpen je altijd om net dat stukje extra te doen waardoor je vanzelf groeit. En het is geweldig voor de sfeer omdat je echt met elkaar bezig bent, niet tegen elkaar of als makke hondjes bevelen opvolgd. Tot ziens, en veel plezier in de wondere wereld van Krav Maga
|
|
|
Post by shaggy on Jul 8, 2008 22:22:23 GMT 1
Wat een weer, wat een weer hahaha... De eerste buitentraining weer De opkomst was niet heel groot, maar we zullen het erop houden dat het vakantie gangers zijn ipv mensen die bang waren om nat te worden hehe Ok, de echte mannen ( en vrouwen ) stonden allemaal op het veld. Gelukkig tijdens de training prima weer gehad met maar zelden een druppeltje op het einde na. Les begon met een lekker rustige warming up. Was een beetje opletten ivm uitglijden op het natte gras. Trainig an sich was lekker rustig voor de afwisseling. Niet veel spectaculairs gebeurt, maar lekker de tijd genomen om wat basis dingen te perfectioneren. Aanvallen met een mes en slagen/stoten. Eerst lekker rustig dat men het juist uitvoerde en daarna op tempo. Ging eigenlijk goed. Alles ging vlot en degelijk met hier en daar een flink lachsalvo op z'n tijd Het valt wel op dat het idd zo is zoals we geleerd krijgen. Kij uit bij mes aanvallen. Als je voluit traint zie je hoe snel het gevaarlijk wordt en er gewonden kunnen vallen. Zeker een zaak om met het koppie bij te blijven en te zorgen dat je de methode's juist uitvoert om jezelf in veiligheid te kunnen brengen. Maar iig erg nuttig en leerzaam. Zeker het onverwachte element van toeslaan is leerzaam. Het blokken en afweren van stoten ging eigenlijk goed. Beetje schaven aan de techniek en wat uitbreiden voor maximaal resultaat maar zeker snel en goed toepasbaar. Altijd leuk, zeker als je partner z'n toque niet heeft aangedaan ;D Maar dat vergeet men geen 2e keer Haha, maar al met al een leuke en leerzame les geweest. Met een compacte groep wat ook wel eens leuk is, zeker buiten. Volgende week weer en hopen dat het beetje weer blijft. Latersszz
|
|
|
Post by maddgoat on Jul 11, 2008 23:46:23 GMT 1
Afgelopen donderdag de eerste proefles gehad. Ik moet zeggen dat het me erg goed is bevallen Het is absoluut eventjes wennen om weer eens iets fysieks te doen, maar dit smaakt echt naar meer. Leuk om te zien hoe makkelijk je beurse plekken krijgt op je onderarmen van afweren/blokken ;D We waren met een kleine groep (totaal met z'n 4en), en het weer was ons helaas niet echt goed gezind. Om een uur of negen zijn we ermee gestopt omdat het echt met bakken uit de lucht kwam zetten. Gelukkig is er dinsdag weer een training Greetz
|
|
|
Post by shaggy on Jul 12, 2008 8:39:40 GMT 1
Afgelopen donderdag de eerste proefles gehad. Ik moet zeggen dat het me erg goed is bevallen Het is absoluut eventjes wennen om weer eens iets fysieks te doen, maar dit smaakt echt naar meer. Leuk om te zien hoe makkelijk je beurse plekken krijgt op je onderarmen van afweren/blokken ;D We waren met een kleine groep (totaal met z'n 4en), en het weer was ons helaas niet echt goed gezind. Om een uur of negen zijn we ermee gestopt omdat het echt met bakken uit de lucht kwam zetten. Gelukkig is er dinsdag weer een training Greetz Kijk eens aan, heel mooi. Leuk dat het bevallen is Dan zie ik je Dinsdag wel ;D ( Als ik er ben is het altijd goed weer )
|
|
|
Post by maddgoat on Jul 12, 2008 16:12:05 GMT 1
( Als ik er ben is het altijd goed weer ) Als ik er ben tot nu toe ook echt fantastisch weer gehad ;D Dus dat gaat helemaal goed komen
|
|
|
Post by shaggy on Jul 17, 2008 21:44:29 GMT 1
Nou, wel wat later dan normaal, maar toch weer een kort verhaaltje Ten eerste, zalig... Gewoon heerlijk afgelopen les. Redelijke opkomst ondanks het dreigende weer. Even lekker losgelopen en opgewarmd en in een compacte ruimte met veel personen de zombie game gedaan. Is altijd leuk en goed voor je manier van rondkijken en anticiperen. Tevens wat technische stoten gedaan. Combinaties op de pads. Erg leuk alleen de linkse hoek is toch beduidend zwakker als de rechter hoek haha. Maar lukt toch vrij aardig en raak de pads op de juiste manier met de vuist. De kracht komt vanzelf door het vele oefenen. Een van de eigenlijk best moeilijke dingen om goed uit te voeren is het ontwijken van trappen en stoten en daarop meteen en vol reageren. Je merkt dat je echt goed moet opletten wat er gebeurt, welke richting het opgaat. Dan reageren en proberen zo de overhand te creëren. Als het langzaam gaat lukt dat nog wel, maar op echte snelheid wordt dit zeker een stuk lastiger en moet je erg goed met het koppie bij zijn. Daarna nog wat chokes gedaan die eigenlijk gewoon prima lukken. Maar wel een wijze les erbij gekregen hoe te handelen als er idd een behoorlijk verschil in lengte is van het slachtoffer en de aanvaller. Was wel grappig om te zien maar wel een reëel iets voor in de praktijk omdat niet iedereen 2.00mtr+ is. Maar ook dat is met de juiste techniek en gedachtegang op te lossen, als is het wel een grappig gezicht om te zien hehe Normaal eindigt de les rond 20.30hr, zo ook deze keer, alleen werd er voor diegene die wilde nog maar een uurtje achteraan geplakt samen met een paar uit de volgende les. Dit was meer dan geweldig. Bescherming aan en langzaam beginnen met sparren. eerst alleen stoten en daarnaa trappen erbij. En uiteraard als laatste de Krav Maga manier van trappen, dus niet meer netjes op het bovenbeen Heb zalig staan te sparren met een partner die karate heeft gedaan. Ging erg lekker, ik wat langer, langere armen en benen, hij wat korter en krachtiger en uiteraard wat sneller op het bovenlichaam. De strijd ging eigenlijk boven mijn verwachting goed op. Heerlijk gelijkwaardig qua aanvallen en verdedigen, dan de ene, dan de andere wat beter. En ondanks alles toch heel clean getraind. Ik een kleine dikke bovenlip van een ellenboog en hij een klein wondje boven de wenkbrauw van een verdwaald vuistje haha. Helemaal niets ernstigs en moesten er allebei erg om lachen. Twee volwassen kerels die elkaar beheerst staan af te slaan en schoppen tot we beide zo moe waren en het mooi geweest vonden. Heb van ongeveer 19.15 tot 21.30 getraind en heb mezelf in zeer lange tijd niet zo moe en afgepeigerd gevoeld toen ik thuis kwam. Weer wat spierpijn en gewoon het baterijtje op hehe. Heerlijk en buitengewoon goed gevoel naderhand. Zo, al met al een perfecte avond, zalig getraind, zeker het extra uurtje was een boven verwachting fijn moment. Met dank aan de trainingspartners en de GGG voor de les uiteraard. En voor de rest jaloers te maken, heb maar wat aangeschaft voor de buitentraining. Daar de IKMF kleding voor ons witte shirts heeft, heb ik maar een ander gekocht uit Israël. niet voor de zaal, maar puur voor buiten, leuk en bovenal mag vuil worden van de vrouw... ( die moet wassen hehe ; ) ) Prettig weekend, fijne vakantie voor die het heeft en tot de volgende training
|
|
|
Post by maddgoat on Jul 18, 2008 10:46:04 GMT 1
Mooi T-shirt kerel, weet ik in ieder geval de volgende keer wie je bent ;D Ik was degene met dat blauwe T-shirt de afgelopen keer Inderdaad een hele leuke training. Helaas wist ik niet dat de les al om 19:15 zou beginnen, dus kwam ik pas om kwart voor aan kakken. Helaas de warming up hierdoor misgelopen, maar dat ook vrij snel goedgemaakt met wat stoten op de kussens. Al met al een hele leuke les, en weer een hoop geleerd (topje van het topje van de ijsberg) Verder maar goed dat ik kwam, want toen ik uit de auto stapte werd het gelijk ietsjes droger. Iemand moet het goede weer meebrengen he? Afgelopen week ook nog de rest van de spulletjes gehaald zoals broek, tok, handschoenen en scheen beschermers. Greetz all, en tot dinsdag weer
|
|
|
Post by shaggy on Jul 23, 2008 20:48:15 GMT 1
Zalig die buitentraining. Lekker weer, frisse lucht en een beetje rollebollen in het gras Avond ging weer veel te snel voorbij. Lekker bezig geweest met de diverse trap en stoot technieken. Lekker sparren met elkander. Gewoon heerlijk. Grondgevecht blijft leuk om te doen. Alleen merk ik het vreemde dat ik op rustig tempo de oefening perfect uitvoer, en op vol tempo elke keer op m'n verkeerde been uitkom haha. Heerlijk, rechtshandig en linksbenig zijn hehe Ook nog even flink bezig geweest met mes aanval. Dit blijft een heel rara gewaarwording. De enorme dreiging die daar vanuit gaat, de snelhedi waarmee men kan toeslaan. De korte tijde en mogelijkheden van verdedigen. Zet je wel aan het denken ja... Niet onoverkomelijk, maar irl zonder kleerscheuren wordt lastig, ook al kom je als "winaar" ertussenuit... Nee, lekker getraind en heb tussendoor geprobeerd wat foto's te schieten ( en ik werd tevens terug geschoten ) Mooi spul bij elkaar, op naar de volgende week Krav maga, vechten met een glimlach...
|
|
|
Post by maddgoat on Jul 24, 2008 6:17:47 GMT 1
Leuke foto's Shaggy. Vooral de 3e foto. Die geeft de term happy slappen tenminste een wat positievere betekenis ;D Voor wbt de training, ben ik er nu in ieder geval wel achter dat ik conditioneel een redelijk wrak ben. Nog een keer op en neer naar die goals had ik volgens mij niet meer gered. Ik zag echt letterlijk sterretjes voor m'n ogen toen we weer terug op de trainings plek stonden. Dus ik heb maar besloten om vanaf nu 1 of 2 dagen per week iets aan de conditie te gaan doen (lees stukje joggen) Het grondvechten is echt heel erg leuk om te doen, en vooral met een paar punches erin, is dit een leuke aanslag op de buik en nek spiertjes. Het leek soms gewoon echt op een lange sit-up. Zeer leuke training weer
|
|
|
Post by shaggy on Jul 29, 2008 18:15:03 GMT 1
Vandaag niet kunnen trainen voor de laatste keer dit seizoen ggrr... Laatste tijd last van een soort ontsteking in m'n zitvlak. Ging altijd goed met trainen gelukkig. Maar nu is het gisteren wat fout gegaan en is het zaakje wat ehh...oncomfortabeler geworden zullen we maar zeggen. Morgen naar het ziekenhuis om het zaakje te laten bekijken en wat verder te doen Baal er vreselijk van, had me erg verheugd op de training... Rond de tijd dat ik dit schrijf is iedereen al lekker bezig met de warming up Ach ja, we zien wel. Hoop dat het een leuke laatste training is en straks met volle zin er weer tegen aan in de nieuwe locatie in Tilburg. Ga toch echt over naar 2 keer per week. Veels te gezellig om het maar 1 keer per week te doen ;D Nou, voor eenieder die nog op vakantie gaat, waaronder GGG en partner, veel plezier, kijk uit en tot de volgende training. Ik blijf lekker thuis bij het gezinnetje want het is toch 30 graden haha Kida
|
|
|
Post by maddgoat on Jul 31, 2008 12:08:25 GMT 1
Helaas kon ik ook de laatste training niet komen. Met spoed een nieuwe keuken moeten plaatsten, vanwege waterschade...en mijn schoonouders die over 1 dag op de stoep staan om een weekje te logeren..uren uren uren.. Fijne vakantie allemaal, en tot na de zomer in Tilburg ;D ;D ;D
|
|
|
Post by shaggy on Aug 22, 2008 19:00:31 GMT 1
Nou, ondanks de vakantie even een tussentijdse update... Ziet er naar uit dat ik de eerste paar trainingen ga missen. Moet dinsdag aanstaande onder het mes. Moet aan het zitvlak worden geopereerd en het genezingsproces kan wel even duren...ggrrr. zal je altijd zien Mis het nu al erg, laat staan als ik weet dat iedereen staat te zweten Maar we komen ASAP weer trainen
|
|
|
Post by maddgoat on Aug 23, 2008 9:44:54 GMT 1
Veel succes straks met de ingreep kerel. En hopelijk tot snel weer.
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Aug 24, 2008 16:43:33 GMT 1
veel sterkte man!!!!
ik zie je snel
|
|
|
Post by maddgoat on Aug 30, 2008 19:14:56 GMT 1
En Shaggy, hoe is het gegaan met de operatie? Weer een beetje aan het herstellen?
|
|