|
Post by shaggy on May 4, 2008 18:32:17 GMT 1
Ik zie eigenlijk weinig active info op dit forum door leden en niet leden die toch wel interessant kunnen zijn voor anderen, jezelf en geïnteresseerden. Met dit in mijn achterhoofd ( en het feit dat ik me wat zat te vervelen ) ben ik maar eens aan de slag gegaan om mijn ervaringen hier neer te kalken. Een beetje een combinatie van blog, dagboek, info en meuk post is mijn bedoeling. En zo kunnen mensen met interesse ook een idee krijgen hoe het bij ons gaat, zeker omdat KM groeiende is en ook wat bekender wordt. We zien wel hoe het loopt, eens kijken of we af en toe een foto'tje oid erbij kunnen zetten om de sfeer weer te geven en te laten zien wat ik niet kan En hopelijk zijn er anderen die ook af en toe een berichtje doen, wel zo gezellig
|
|
|
Post by shaggy on May 4, 2008 18:54:01 GMT 1
Nou, het begin... Ikzelf.. Totaal geen enkele ervaring in enige vorm van vechtsport, bijna 33 jaar en een conditie om van te huilen... Hehe Ben na wat zoeken op het net hier terecht gekomen en aan het mailen gegaan voor eens te komen kijken. Na een avondje kijken waren we natuurlijk flink onder de indruk en hebben meteen het inschrijf formulier meegenomen. Week erop de eerste ( gratis ) proefles meegedaan. Buiten... Mmhh, regen, fris.. maar erg leuk. Ik vond het erg leuk om te zien hoe Lex en de andere leerlingen me meteen opnamen in de groep en hielpen met de trainingen. Boxen, slaan, hoe moet je bewegen, hoe moet je staan en draaien. Voor de meeste gesneden koek, voor mij allemaal nieuw. En wat bleek, het lukte nog ook... Ik sloeg raak en kreeg zelfs van de trainingspartner een compliment De motivatie, passie en lol waarmee getraind wordt is opvallend. Erg leuk en verfrissend. Geen macho gedrag, maar gewoon lekker met elkaar bezig zijn en wat leren. Wel moet ik toegeven dat ik de dagen erop veel last had van spierpijn en een paar leuke blauwe plekken had. Je doet dingen die je niet gewend bent, dus dat is wel even wennen. Maar het voelt lekker Heb meteen het kledingpakket gekocht omdat dit gewoon gemakkelijk is en de prijs wat leuker is dan alles los te kopen. Hiermee kan je meteen aan de gang. Een paar schoenen voor in de zaal erbij gekocht en klaar was Klara. Hier zie je wat zaken uit de standaard Krav Maga kleding, een paar dingen stonden nog in bestelling: Zaken als handschoenen en Patches/logo's komen nog. Daar ik in het vak zit van Tandtechniek heb ik tevens maar even een mondbeschermer gemaakt. Niet dat de standaard slecht is, maar een individuelle is toch net wat beter qua pasvorm en bescherming. Zeker gezien mijn onhandigheid leek me dit erg verstandig Ziet er zo uit: Nou, ik ben er weer klaar voor... Klaar voor de volgende les ;D
|
|
|
Post by shaggy on May 7, 2008 22:17:13 GMT 1
Nou, gisteren weer lekker lesje genoten, waar zijn de buitentrainingen als je ze nodig hebt haha Zweten is gezond denken we maar ;D De MMA handschoenen waren binnen dus is de beschermings uitrusting compleet: Zoals gewoonlijk lekker begonnen met wat opwarming/conditie training. Is erg leuk, maar het hardlopen valt me erg tegen door m'n kleine luchtweg aandoening. Lukt wel, maar zit naar mijn zin veel te snel zonder lucht. Medicijnen verlichten ook maar tot een bepaald punt helaas. Maar we proberen het elke keer wat langer vol te houden. De trainingen op de plek gaan redelijk, sit-ups, push-ups, vallen ging best vloeiend. Maar het is erg intensief. Korte krachtige oefeningen die toch best veel energie vragen. Maar na de opwarming begint het leukste deel... Echt trainen. Hoe schop je iemand het beste in het kruis, vallen, opstaan. Erg leuk en leerzaam. ( buiten het feit dat ik wat motorisch gestoord ben hehe ) Het zien voordoen, en dan zelf nadoen is soms toch best verraderlijk ;D Trainen met de anderen is erg leuk en leerzaam. Iedereen reageerd anders en heeft een ander nivo of techniek. Moet alleen leren wat agresiever door te doen, en niet teveel voorzichtig en terughouden te doen... Kennelijk zijn mensen niet van glas... Laatste gedeelte was erg gaaf. Volle bescherming aan en beetje sparren. Hoe zit je verdediging, waar zijn je armen en benen... Denken, kijken, klappen krijgen en uitdelen. Schoppen, afweren.. Ondanks dat het de eerste keer was pik je heel snel op wat er gebeurt in zo'n gevecht. Hoe iemand reageerd, sterke en zwakke punten. Blij dat we het bitje in hadden iig ;D Nou, was het weer, erg genoten wederom. Zou best meerdere keren willen trainen, maar duurt al 4 dagen voor m'n spierpijn over is haha. Erg leuk iig, en kan het iedereen aanraden, jong en oud, man of vrouw.
|
|
|
Post by shaggy on May 13, 2008 22:12:14 GMT 1
Drukke dag vandaag. Heel de zaal stond vol haha, en dat ondanks het lekkere weer Lekkere training wederom. Eindelijk kwam mijn gebrek van motorisch gestoord te zijn van pas, liep tegen niemand op tijdens de warming up, scheelde weer wat push-ups Warming up gaat langzaam wat beter. Probeer zoveel mogelijk mee te doen en stapje bij beetje gaat dat ook wel lukken denk ik. De lowkicks waren erg leuk om te doen, ben zelf een linkspoot terwijl het gros rechts is. Trappen gingen redelijk goed en met een beetje meer trainen gaan ze best aankomen denk ik. Trappen stoppen met de voet is een ander verhaal haha. Dan gaat er vaak iets mis als je een linkspoot tov een rechtspoot zet haha. Maar ook dat lukte op het einde vrij aardig. Het grondgevecht/verdediging is toch wel er leuk om te doen. De verdediging tegen trappen, opstaan en aanvallen zijn mooie dingen die idd heel realistisch zijn en je toch laten nadenken over echte confrontaties. Al met al weer een geslaagde avond, beregezellig veel geleerd en morgen weer 5 dagen lang spierpijn
|
|
|
Post by shaggy on May 21, 2008 20:32:08 GMT 1
Nou, was me het avondje wel weer hehe... Als GGG op les is geweest kan je je borst natmaken. Tijdens de warming up moesten we overal achtjes mee draaien.. nog nooit zo gelachen. Dit levert best wel wat controlle problemen op voor de meeste, maar wel erg leuk en je motoriek leer je net wat beter kennen en beheersen. Rest van de les was behoorlijk intensief. Voorwaartse trappen zijn leuk, maar na een tig aantal wordt het een ander verhaal. Best moeilijk om dan nog een krachtige en vooral gerichte trap uit te delen. De technieken daarna voor verwurgingen zijn heel effectief. Ook zonder dikke spierballen of veel gewicht kan je iemand snel afweren. De grondgevechten daarbij haha... Meer dan geweldig. zeker als er door de training personen lopen als 3e aanvaller moet je echt goed opletten waar je mee bezig bent, anders krijg je alsnog een flinke beuk ( ja, spreek uit ervaring hehe ) Ik heb nu zelf wat meer het gevoel van aan/uit in een gevecht. Ik had moeite met de gedachte om mezelf van een beduidend ouder iemand of een vrouw te verdedigen. Het jarenlang ingebrachte princippe van "respect voor ouderen" en "je slaat geen vrouwen" zijn in zo'n situatie heel dubbel. Kon me gister voor het eerst echt omschakelen van dit is geen vrouw of oudere persoon, maar een aanvaller die mij moet hebben en moet mezelf hiertegen verdedigen... Want ja, ook in real life kan een aanvaller een vrouw of ouder persoon zijn natuurlijk. Maar dat ging eigenlijk best goed, 1 keer net iets te hard wat een beetje een zere lip veroorzaakte bij een vrouwelijke collega, maar niets wereldschokkends. Nou, dan ga ik de patch maar borduren op m'n broek die nu binnen waren... eens kijken hoe het zit met mijn kantklos vaardigheden... ;D Tot de volgende keer maar weer, kan niet wachten
|
|
|
Post by shaggy on Jun 3, 2008 23:17:56 GMT 1
Zo, vorige week is er een beetje bij ingeschoten, dus doen we het dunnetjes over bij deze week Ten eerste, ik verander van werk... Ik wordt kleermaker... Na 3 poginen zit de KM patch er eindelijk op ;D Helaas nog steeds scheef... Maar een volgende keer beter... Tis net Km training, je wordt er steeds beter in Vorige week zeker met het benauwde weer een flinke training. Benauwdheid en geen lucht gaat niet al te lekker, maar rgelmatig even op adem komen en wat drinken helpen prima. Lekker staan te trainen met Patrick, ging eigenlijk best aardig met het betere duw en trek werk. Even met scheenbescherming aan wat trappen uitgedeelt om en om en ja.. Dan schop je lekker vol met de knieën op elkander hehe... Ach, na 4 dagen ging het wel weer. En ook ik had weer eens het geluk om proefkonijn te zijn bij Lex, die even demonstreerde hoe je een goede trap in het kruis wegzet. Op een stoorkussentje weliswaar, maar toch. Kreeg iig een lekkere opn**ker op m'n linkse pols haha. Maar mans als we zijn heb ik maar heel even staan te huilen waar niemand het zag Het deel met 2 aanvallers en een zombie is leuk maar erg zwaar. je merkt snel dat de kracht wegvloeid uit je trappen en slagen. Dit is idd iets wat jegoed in je achterhoofd moet houden in het echt. Je moet proberen elke slag of stoot te laten tellen, loosom je heenslaan helpt niet, gericht, snel en hard uitschakelen wel. Zeker met meerdere aanvallers. Maar dat was vorige week... Na een opmerking van een vrouwelijke fan van mijn schrijfkunsten en kennis der Nederlandsche taal Moest ik natuurlijk wel zorgen dat we up to date blijven, vandaar nu meteen, en in een moeite door Vandaag was het feest. En hoe. Lex was jarig en heeft zelfs getracteerd ;D Was van plan het meest aftandse bosje bloemen voor hem te kopen wat ik kon vinden, maar door tijdgebrek is dat helaas niet meer gelukt Het lijkt wel of er iedere week meer een meer gezichten bijkomen voor een kijkje of training. Erg leuk en hoor veel positieve reacties naderhand. Ik merk wel dat de warming up steeds een beetje beter gaat. M'n lichaam sputtert steeds minder tegen en mede door lichte thuistraining wordt de conditie merkbaar beter. Niet met sprongen, maar kleine stapjes. Maar dat is precies waarvoor we het doen. Ik merk dat ik nu sneller problemen heb doordaat ik gewoon niet genoeg lucht binnenkrijg alsdat ik moe wordt of steken krijg oid. Dus gaat de goede kant op Daar sommigen in aanmerking komen voor de eerste examens werd er vandaag even goed herhaald en de puntje op de i gezet. Choke's, en klemmen werden constant gedaan en aangescherpt. En ik mag wel zeggen dat het gros dit nu bijna vlekkenloos kan doen. De oefening met 2 partijen, 1 aanvallend, 1 ontspannend met gesloten ogen was erg leuk. Het verassings effect, de schrik, situatie inzicht en reactie zijn heel erg mooi. Zeker omdat er bij het KM geen zaken als gewichtsklassen, banden, kleuren oid gelden. Juist de diversheid in aanvallers en verdedigers maakt het heel erg leerzaam. Je moet bij iedereen kunnen reageren en ingrijpen. Of het nu een klein meisje is, of een gast van 2mtr en 1.80 breed... Had wel even een schietgebedje gedaan toen ik een collega ging aanvallen die er, op z'n zachts gezegd, nogal imposant uitziet met z'n kale hoofd, lengte en behoorlijk groot bovenlijf, maar je merkt dan wel dat zowel in de aanvals als in de verdediging ook iemand van zo'n uiterlijk toch te controleren is. Als je je maar toelegt op wat je moet doen. Erg leerzaam iig. Nu maar goed trainen en luisteren zodat ik ook eens een examen kan doen ;D Daarna nog even iets van 320 x een linkse directe op het stootkussen gedaan... d**n wat wordt je arm daar moe van als je in serrie's van 20 bezig bent en je pas bij slag 12 bent Maar als alles meezit heb ik dit weekend zelf een bokszak die ik in de schuur kan hangen om wat te kunnen trappen en stoten. Gewoon de basis die we nu leren en krijgen en proberen er meer en langduriger kracht in te gooien. Zodat ook ik eens een deuk in een pakje boter kan slaan Nou, ik ga het afsluiten, was weer een flinke lap text. Ga slapen, morgen naar de longarts voor de eerste testdag, zodat we hopenlijk over een tijdje weten wat er nu mis is en of we er iets aan kunnen doen eventueel, we zien wel. Gegroet... En les nr. 1 Patrick heeft net zo'n harde knieën als ik... Les 2... Lex kan ondanks een kussen verdomd hard trappen in je kruis Latersszz...
|
|
|
Post by shaggy on Jun 7, 2008 14:43:00 GMT 1
Kijk, er lag mij daarjuist al een kleine verassing te wachten Ivm het nogal lomp groot zijn heb ik alvast de bokszak maar gekregen ipv morgen op de eigenlijke verjaardag. Nog even een schroefoog gaan halen voor montage in een stalen balk in de schuur, en we kunnen spelen ;D Nou, het hele zaakje hangt voorlopig. Ben er al wel achter dat ondanks dat het lekker is met blote handen, ik beter de MMA handschoenen aan kan trekken wil ik mijn knokkels heel houden. Zo, dan kunnen we gaan zweten
|
|
|
Post by gimgamgommetje on Jun 8, 2008 9:25:25 GMT 1
heerlijk zo'n zak ik ben best wel jaloers Ik heb wel een bokszak maar geen ruimte. beter nog dan mma handschoenen voor dit doel zijn zakhandschoenen
|
|
|
Post by shaggy on Jun 8, 2008 11:09:39 GMT 1
heerlijk zo'n zak ik ben best wel jaloers Ik heb wel een bokszak maar geen ruimte. beter nog dan mma handschoenen voor dit doel zijn zakhandschoenen Ja, heb een redelijke schuur ( nog wel een rotzooi, maar toch )... Ja, zal idd eens gaan kijken voor paar zakhandschoenen. De MMA 's werken wel, maar de pasvorm is niet helemaal fijn voor leuke stoot serrie's. De naden tussen de vingers zijn dan vrij pijnlijk bij mij. Komt goed, kan ik straks hopelijk een deuk in een pakje boter slaan. Nog tips voor stoten te oefenen? 10x zus, 20x zo? Maar fijn zakje, en spotgoedkoop bij Theo's.
|
|
|
Post by shaggy on Jun 10, 2008 22:43:24 GMT 1
Nou, nieuwe dag, nieuwe kansen Ten eerste wil ik even Lex bedanken voor het regelen van een paar zakhandschoenen. Dat gaat prima werken zo, ipv blote handen of MMA gloves ;D En nu verder met de training vandaag Nou, het conditie deeltje blijft gewoon erg zwaar, dat weten we inmiddels wel. Gister paar testen moeten doen op het ziekenhuis met long irriterende stoffen, en die irriteerde nog wat, maar de conditie lichamelijk gaat wel omhoog gelukkig Warmlopen zonder contact heeft me wel de nodige push-ups gekost, laten we zeggen dat die steeds beter gaan in grote getalen hehe De choke's gaan eigenlijk vraij aardig. Snap ze prima, alleen wil het motorisch wel eens door de war lopen. Zeker als we met bijv. 3 man samen trainen omdat iedereen het net wat anders doet. Wel erg leerzaam. De zijwaartse trappen gingen prima, alleen nog weinig kracht erachter, maar het doel werdt goed geraakt. Tevens de achterwaartse trappen. Aangezien ik een linkspoot ben gaat rechts wat moeilijker, maar ook die krijg ik goed in de richting. Achterwaarts wil de kracht er wel wat beter in zitten gelukkig. Het spraren was prima, alleen zwaar na een pittige training. Zeker de vrije spar was fysiek erg zwaar. Helaas had mijn tegenstander geen MMA gloves bij met als gevolg een goed doorgekomen tik op de linker lip/neus met als gevolg een beetje bloed in de mondbeschermer, maar niets ernstigs gelukkig. In tegenstelling tot een collega die een goede handpalm op de neus kreeg en wat beter bloede. GElukkig niet ernstigs verders gebeurt. Alleen bleek achteraf mijn sparringpartner aan Judo te hebben gedaan, en dan is een grondgevecht toch best lastig zeg maar... Die techniek op de grond is behoorlijk zwaar en voor je het weet lig je klemvast onderop. Maar het was weer een leuk, gezellig en vooral leerzaam avondje. Schade van vanavond: Zre linker heup door flinke trap zonder bescherming, zere linker knieholte door flinke trap om te vloeren, linkerpols weer even pijnlijk door kruis trappen op die kleine pads en polsen zijn morgen goed blauw door afweren haha... Al met al een normale en geslaagde avond. Tot de volgende ronde maar weer .
|
|
|
Post by shaggy on Jun 17, 2008 22:46:10 GMT 1
Kijk eens aan, weer een avondje overleefd en geloof dat "We" ( nederland ) hebben gewonnen met voetbal... ( geef er geen hol om, maar toch ) Was weer een leuke opkomst ondanks het EK. Warming up is weer het oude verhaaltje, leuk maar erg intensief en vreet energie + zuurstof ( zal zo even uitleggen hoe dat er voor stat tot zover ) Daarna het betere werk. De ellenboog stoten Ja, die dingen kunnen, mits goed geplaatst uiteraard, behoorlijk aankomen als je eenmaal de "swung" te pakken hebt. Is zeker een formidabel wapen bij close range gevechten. Na de normalle afzonderlijke stoten te hebben gedaan werden er fraaie combinaties gebruikt van alle stoten. Dan zie je pas hoe snel en effectief een goed geplaatste elleboog kan zijn. In een goede combinatie erg fraai vindt ik. En uiteraard kwam ook het leuke grondwerk weer voorbij vandaag. De choke's waren eigenlijk al bekend en het ging allemaal vrij vlo en vloeiend. Af en toe een hapering door benadering van de andere zijde bijv. maar erg leuk om te doen. De laatste choke zittend op het lichaam is geweldig alleen moet ik niet vergeten kniebeschermers te kopen hehehe. d**n wat doen die zeer nu. Techniek gaat eigenlijk vrij goed, aaleen wat letten op hoe de benen uitkomen en geplaatst worden, maar na wat aanpassingen ging het vloeiend. Als toetje van de training op de knieën met elkaar worstelen... haha, die deden al zo zeer Wel leuk maar gelukkig geven de tegenstanders die veel beter zijn in het grondwerk door bijv. judo of andere vechtsporten je de ruimte en uitleg over wat te doen en om zelf actie te kunnen ondernemen ipv meteen je klemvast te leggen. Erg prettig en leerzaam dat er zo wordt meegedacht met de les door mede cursisten. Voor het gevoel een kort avondje, zal wel door het voetbal komen Maar wel weer bere gezellig en leerzaam. Hoop dat de mensen voor het examen hun kunsten laten zien en slagen. En wie weet sta ik er zelf ook wel over een tijd Helaas kan ik niet mee naar het seminair. Erg jammer maar heb familie verplichtingen. Lijkt me geweldig interesant om mee te maken. Maar volgende keer beter. En wat is het eerste wat we nu weer gaan aanschaffen... Een nieuwe toque en kniebeschermers... De huidige toque zit toch , laten we zeggen, niet echt comfortabel, dus ga vlug op zoek naar een beter exemplaar. En kniebeschermers zijn eigenlijk onontbeerlijk op de harde ondergrond van de sportzaal, zeker als je geen vet op je botjes hebt Maar dat komt goed, even lekker shoppen Zo, nu het kleine stukje uitleg wat de gezondheid aangaat. Ben nu aantal keer op het ziekenhuis geweest voor onderzoeken en gister zou ik een uitslag horen van de longarts. Yep, dus niet. Kon geen antwoord geven op wat er nu aan de hand is. Mijn bloed was niet goed daar zaten te veel ontstekings-stoffen in. En een ander probleem was de constatering dat mijn longen niet genoeg zuurstof kunnen opnemen ( ja, dat wisten en merkte we al ) De inhoud was kennelijk ok, maar de werkelijke opname van zuurstof was niet goed en liep zelfs een beetje terug. Moest meteen nog door de CT scan en mag binnenkort met een hoop metertjes, draden en prikken op de fiets om verder te testen. Al met al een hele hoop info, en nog geen nieuws hehe. Maar het belangrijkste is dat ik mezelf tijdens het trainen gewoon geweldig goed voel en daarna nog steeds lekker lekker in m'n vel zit de hele avond. Dus mijn lichaam en gevoel zeggen dat het prima werkt KM, ondanks dat we wel eens een stapje terug moeten doen om op adem te komen. Zalig, op naar de volgende keer ;D
|
|
|
Post by shaggy on Jun 20, 2008 18:57:16 GMT 1
Geld moet rollen zeggen ze wel eens Nou, ik wil het laten rollen, maar Teejoo's is gewoon te goedkoop, dus ik heb nog steeds over hehe Vanmiddag even langsgeweest voor een paar dingen. Ten eerste, een nieuwe toque. Ik kan niet wennen aan dit model, bescherming is prima, niks mis mee, maar de pasvorm is voor mij persoonlijk niet goed genoeg. Zeker als ik er een paar goede trappen op krijg is het comfort niet genoeg. Dus we hebben een luxer model besteld ;D Zal wel een verbetering opleveren denk ik qua comfort. We zullen het zien zodra hij binnen is En ten tweede heb ik geinvesteerd in een paar kniebeschermers. Aangezien ik geen vet op m'n botjes heb zijn de knieën zo bont en blauw bij grondwerk op de harde gymzaalvloer. Maar ook daar is nu verandering in gekomen. Zijn niet heel dik of hard, maar het foam bied net dat beetje bescherming bij grondgevechten en rollen etc. Zo, dat was ie weer. Trainen en vechten is prima, maar een beetje comfot is wel prettig als ik klappen krijg ;D
|
|
|
Post by shaggy on Jun 25, 2008 20:38:12 GMT 1
Kijk eens aan, bijna zomer De buitentraining komt er weer aan Training gister was uiteraard weer beregezellig. Begin ging moeizaam en kon niet lekker in m'n ritme komen. Kon het lopen wel iets langer volhouden maar schoot daarna in een lekker hoestbui die niet meewerkte Maar de sit-ups en push-ups gingen vlotjes mee. Kris/kras door elkaar lopen ging aardig, alleen wel wat extra push-up serries gedaan hehe. Gaat steeds beter die dingen Daarna nog wat stootseries gedaan. Gaat redelijk. Moet nog wel werken aan de techniek. Het indraaien bij hoeken etc. is nog niet ideaal. Maar kan met de juiste knokkels het doel goed vinden dus dat is al iets. Low-kick series daarna waren erg vermoeiend. Maar werd goed aangemoedigd door m'n trainings maatje en dat helpt altijd natuurlijk Weer bezig geweest met mes aanvallen. Techniek gaat goed met afstand bedrijging, dichterbij is ook wel ok, alleen moet er wat meer kracht bij komen heb ik gemerkt als een tegenstander zelf krachtig is. Maar ging vrij aardig denk ik en werd lekker doorgetraind daarop. Vastgrijpen van kleding is eigenlijk erg leuk. Met relatief simpele bewegingen en klemmen kan je veel doen om een situatie weer rustig te krijgen. En dan merk je dat de juiste techniek zelfs de grootste personen kan bedwingen. Als laatste nog even lekker kunnen sparren, eerst alleen boksen, daarna alles. Had het geluk dat mijn partner een 20 kilo zwaarder was en door zijn werk in de bouw armen en benen als heipalen had... Echt een figuur waarop je jezelf pijn doet als je slaat hehe. Resultaat: overal blauwe plekken, schrammen en bloeduitstortingen... Ofwel Krav Maga Make-up Maar we genezen steeds sneller hahahaha. Nee, erg leuke les gehad. Hoorde tevens dat er een flinke groep geslaagd was voor het eerste examen. Gefeliciteerd aan de leerlingen en uiteraard de leraar Hoop dat we daar ook eens komen te staan, goed oefenen en we zullen het zien. Nou, ik ga maar weer Cage Rage kijken op TV en kijken hoe anderen een pak slaag krijgen ipv ikzelf deze keer. Tot de volgende ronde, Kida.
|
|
|
Post by shaggy on Jul 2, 2008 16:37:02 GMT 1
Kijk eens aan, weer een trainingkje verder Gister de laatste binnentraining gehad ivm sluiten van de zaal voor de vakantie periode. Vanaf volgende week lekker buiten trainen ;D Ja, het was mij weer wat Lopen ging aardig, en de sit-ups en aanverwante lukken prima. De warming up was best aardig. Ik hou best van de zon en het warme weer, maar als je dan met een aantal in een warme zaal staat te zweten en trainen wordt het sneel heel benauwd. Kon gister goed merken dat de temp en luchtvochtigheid erg hoog waren. Heb toch even langs de lijn moeten gaan zitten om op adem te komen. Maar was niet de enigste die het ervaarde gelukkig. En volgende week buiten komt dat allemaal goed, lekker windje erbij prima Hebben nog een aantal ronden het zombie spel gedaan in verschillende opzetten. Is erg leuk, maar met meerdere aanvallers erg intensief. Zeker als er iedere keer iets bovenop komt. Maar wel leerzaam ivm je plaats binnen en vooral buiten een groep aanvallers. Je leert er zeker goed van observeren wat de mogelijkheden zijn tot ontsnappen. Ook hebben we weer de bekende choke's gedaan. Alleen nu een leuke variatie van lichaam op lichaam ipv rechtop knielend. De techniek werkt zeker, maar als er iemand van 100kg op je ligt, goed bezweet en die persoon heeft geen nek ;D, is het best lastig ja hehehe. Is me een aantal keren goed gelukt, maar op een gegeven ogenblik nam het gebrek aan grip en de lachsalvo's het stoeien over. Maar met een andere partner lukte het ook en ging het iets vlotter ( zelfde gewicht/bouw ) Maar, ook bij grote en zwaardere personen lukte het Als aflsuiting nog even beetje liggen worstelen op de grond. JA, da's best moeilijk als je nog nooit iets aan vechtsport hebt gedaan en je tegenstander het fysieke overwicht heeft. Dan moet je zeker meer doen aan techniek qua klemmen, drukpunten en andere vuile zaken. Zal eens een boekje van Hapkido gaan doorbladeren Maar, al met al en leuke, leerzame en vooral gezellige les. Volgende week buiten, zal maar niet m'n beste pakkie aantrekken
|
|
|
Post by maddgoat on Jul 5, 2008 19:45:37 GMT 1
Zeer leuke en, voor mij als leek zijnde, nuttige posts. Heeft mij zeker al een heel stuk verder geholpen door een stuk te motiveren. Zeer leuk om te lezen
|
|